پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دار هر صبح

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
7665342
اولین نشست خبری نماینده مردم شریف حوزه‌های انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران، اصحاب رسانه و فعالان شبکه‌های اجتماعی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری صبح ابهر، نشست خبری منصور علیمردانی نماینده مردم شریف حوزه‌های انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران، اصحاب رسانه و فعالان شبکه‌های اجتماعی در سالن اجتماعات فرهنگسرای نور ابهر برگزار شد.

وی در ابتدای این نشست خبری با تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز وفات پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: امیدواریم ارتباط بین خبرنگاران و مسئولان تداوم داشته باشد و باید مسئولان اقدامات خود را در معرض قلم اصحاب رسانه قرار دهند.

 

نماینده مردم شریف حوزه‌های انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی افزود: اصحاب رسانه و خبرنگاران هستند که وقایع را ثبت می‌کنند و نقش آنها رویدادها را جهانی می‌کند. نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در گردش آزاد اطلاعات در طول تاریخ همیشه وجود داشته است و تدادم این موضوع است که حقیقت و روشنی را تضمین می‌کند.

دکتر منصور علیمردانی در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما در شهرستان‌های ابهر و خرمدره در مورد حواشی به وجود آمده در تجلیل از خبرنگاران که این روزها در فضای مجازی مطرح شده است، عنوان کرد: بعضی انتقاد می‌کنند که چرا باید نماینده مجلس در چنین جلساتی شرکت کند، باید بگویم به دلیل احترام و ارزشی که به خبرنگاران قائل هستم و اعتمادی که به آنها دارم، در آن جلسه شرکت کردم. خبری که مطرح شد هم ناصحیح بود و هم ارزش خبری نداشت و متاسفانه در فضای مجازی فراگیر شد. انتظار داریم خبرنگاران خود به این موضوع بپردازند.photo13404186168

وی ادامه داد: چرا باید به جای پرداختن به مفاسد و پرداختن به اقداماتی که در طول نمایندگی مردم شریف حوزه انتخابیه که چیزی جز مطالبات مردمی نبوده و گاها به مذاق بعضی خوش نیامده، باید به دنبال شایعه پراکنی باشند موضوعی است که خبرنگاران خود باید از حیثت خودشان دفاع کرده و وارد عمل شوند.

نماینده مردم شریف حوزه‌های انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال آدمین کانال روستای کوینیک که در مورد مشکل آب و تاسیس صنایع آب‌بر در شهرستان سوال پرسید، اظهار داشت: به وزیر پیشین نیرو پیشنهاد دادیم که موعد مشخصی برای صنایع آب‌بر مشخص شود تا این کارخانجات آب خود را از طریق تکمیل شبکه فاضلاب تامین کنند و بعد از پایان این موعد دیگر حق برداشت آب از منابع زیرزمینی نخواهند داشت که این موضوع در قالب طرحی مطرح شده است.

photo13404185992

علیمردانی در پاسخ به سوال دیگری در مورد کیفیت نان نیز بیان کرد: متاسفانه ما همچنان نان‌های سنتی در منطقه تهیه می‌شود که هم کیفیت پایینی داشته و دور ریز دارند که باید به سمت صنعتی شدن نان حرکت کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در زمینه قطع تسهیلات روستایی نیز گفت: با توجه به ضروری بودن تسهیلات برای ماشین آلات روستایی با وزیر قبلی و همچنین وزیر جدید صحبت کرده‌ایم و امیدواریم این موضوع به زودی حل سود. متاسفانه سیاست‌های انقباضی دولت مسبب این موضوع شده است که امیدواریم چاره‌ای در این زمینه اندیشیده شود.

نماینده مردم شریف حوزه‌های انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در مورد عدم پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری گفت: این موضوع بارها در قالب تذکر اعلام شده است ولی با توجه به بودجه سال ۱۴۰۳ که پرداخت این قبیل وام‌ها را از مانده وام قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است ما صف انتظار بالایی را شاهد هستیم که امیدواریم با پیشنهاداتی که در مجلس ارائه شده است، امیدواریم منابع جدیدی برای پرداخت این ‌آن‌ها در نظر گرفته شود.

photo13404185684

علیمردانی در پاسخ به سوالی در زمینه پسماند نیز بیان کرد: متاسفانه موضوع پسماند یک معضل جهانی است و سرمایه‌گذارانی هستند که تمایل دارند در این موضوع سرمایه‌گذاری کنند. با توجه به معضل بیکاری ما شاهد پدیده زباله گردی هستیم که امیدواریم شهرداری‌ها سطل‌هایی تهیه کنند که امکان گشتن زباله نباشد تا سرمایه‌گذاری ترغیب به سرمایه‌گذاری شود.

نماینده مردم شریف حوزه‌های انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید برا اینکه این اولین نشست خبری خود می‌باشد، گفت: این آخرین نشست خبری نیست و به ادام این نشست‌ها اعتقاد راسخ و قلبی دارم.

علیمردانی در پاسخ به سوالی در زمینه گردشگری عنوان کرد: متاسفانه زیرساخت لازم برای جذب گردشگر را در استان نداریم، مهم‌تر از گنبد سلطانیه چمن سلطانیه است که ۷۰۰ سال پیش مغول‌ها به اهمیت آن پی بردند. ما با وزیر گردشگری، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی صحبت کرده‌ایم و قرار است این چمن را احیا کنیم.

وی ادامه داد: با بخش خصوصی صحبت‌هایی کرده‌ایم که اگر زیرساخت‌هایی تهیه شود آنها آماده سرمایه‌گذاری هستند. ما با بانک ژنتیک صحبت کرده‌ایم و قرار است یک پیست سوارکاری در این چمن احداث کنیم که یک مسابقه بزرگ نیز به همین نام تاسیس می‌کنیم که خود عامل رونق گردشگری منطقه می‌شود.

نماینده مردم شریف حوزه‌های انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی افزود: ما می‌توانیم در کنار ساخت پیست اسب سواری، بزرگ‌ترین محل داد و ستد اسب را احداث کنیم. همچنین می‌توانیم با قول‌هایی که گرفته‌ایم از طریق احداث بانک ژنتیک، زن‌های اسب‌های متنوع را جمع آوری و به فروش برسانیم‌.

علیمردانی در مورد مسکن ملی نیز بیان کرد: این پروژه برای نیازمندان واقعی مسکن موفق نبود، چراکه نیازمندان واقعی مستاجر بوده و همچنین درآمد پایینی دارند که این موضوع باعث شده است که امتیاز خود را به غیر واگذار کرده‌اند. ما پیشنهاد دادیم تا دولت زمین را تامین کند و ساخت و ساز مشارکتی با کمک سرمایه‌گذارن انجام گیرد که ۸۰ درصد به صورت اجاره به شرط تملیک به نیازمندان واگذار شود. مابقی ۲۰ درصد نیز توسط دولت به فروش برسد و پول آن صرف ساخت مدرسه، مراکز درمانی و سایر امور عمومی شود.

وی در مورد بیمارستان نور ولایت خرمدره نیز اظهار داشت: ما بر ساخت و تکمیل این بیمارستان تاکید داریم و شخصا از وزیر این موضوع را پیگیر هستم. متاسفانه بدون اینکه بنیاد مستضعفان در جریان باشد، ۷۰ درصد ساخت بیمارستان را بر عهده این نهاد گذاشته‌اند. ما از طریق وزارت مسکن و شهرسازی ورود کرده‌اند که امیدواریم مبلغ ۱۰۰ میلیاردی که قول تخصیص داده‌اند محقق شود تا پروژه آغاز شود.

نماینده مردم شریف حوزه‌های انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در زمینه بیکاری در میان جوانان منطقه گفت: متاسفانه به دلیل وضعیت حقوق و دستمزد برخی تمایل به کار ندارند و به دلیل ناعادلانه بودن نظام دستمزد نه برای کارگر صرف دارد که کار کند و برای کارفرما نیز صرف ندارد که دستمزد بیشتری بدهد. ما پیشنهاد دادیم تا دستمزد بالا برود؛ ولی سایر هزینه‌های تولید مانند تعرفه‌ها گمرکی و یا دماند برق را کم کنیم تا هر دو طرف استفاده کنند.

علیمردانی در مورد شهرک صنعتی خرمدره نیز گفت: متاسفانه کمبود زیرساخت در این زمینه داشتیم که پست برق را ارتقا دهیم که این موضوع می‌تواند به ۲۰۰ کارخانه برق رسانی نماید که تحقق این موضوع می‌تواند مشکلات زیرساختی را حل کند که به ترغیب سرمایه‌گذاری برای ورود به منطقه منجر خواهد شد.
وی در مورد فضای ورزشی نیز گفت: ما عرصه ورزشی داریم که متاسفانه تکمیل نشده است و این موضوع سبب شده است سرانه بالا باشد؛ ولی بلا استفاده است. ما خواهش کرده‌ایم که میان عرصه و اعیان تفاوت قایل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار