رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر به همراه کارشناسان فرهنگی و هنری در راستای تکریم از پیشکسوتان فرهنگی شهرستان با منوچهر امامی کتابفروش پیشکسوت ابهری دیدار نمود و از تلاش ها و خدمات فرهنگی و ادبی ایشان تقدیر نمود.
067E3077-E27F-4186-9FAC-F526E18042D3

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر؛ به مناسبت هفته کتاب و در راستای تکریم از پیشکسوتان فرهنگی شهرستان، آیسان صادقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر به همراه کارشناسان فرهنگی و هنری با حضور در منزل منوچهر امامی؛ دبیر بازنشسته و کتابفروش پیشکسوت شهرستان ابهر، با وی دیدار و از تلاش و خدمات فرهنگی ایشان به عنوان مروج کتاب و کتابخوانی قدردانی نمود.

منوچهر امامی فرهنگی بازنشسته و کتابفروش پیشکسوت که از دهه 60 کتابفروشی امیرکبیر در ابهر را دایر نمود و تا دهه 90 این کتابفروشی میزبان علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در شهرستان بود.

منوچهر امامی با یادی از پدر مرحوم خود حسن امامی به عنوان اولین معلم شهر ابهر درباره خانواده خود گفت: بنده در یک خانواده روحانی که حداقل سیصد سال سابقه روحانیت و امامت جمعه و جماعت را در منطقه ابهررود داشته اند، در سال 1315 در منزل حسن امامی اولین آموزگار شهر به دنیا آمدم و شش سال دوران کودکی به سرعت طی شد و قبل از ورود به مدرسه در خدمت پدر معلمم به خواندن و کتابت مشغول بودم.

ایشان درخصوص دوران تحصیل و خدمت در آموزش و پرورش گفت: دوران تحصیل ابتدایی من در مدرسه سپهر تنها آموزشگاه شهر به تلمذ نزد معلمانی چون مرحومان حاجی سید علی کلانتری، ابوالفضل احدی، ذبیح اله خاکی، حاجی علی محمد مقیمی، سید احمد کلانتری و محمد وثیقی طی شد و پس از پایان دوران اول و دوم و سوم متوسطه در امتحانات دانشسرای مقدماتی شرکت و پس از طی دو سال تحصیل به مدت 10 سال در آموزش و پرورش در دبیرستان شریعتی (پهلوی سابق) خدمت نموده و به تهران منتقل شدم و در سال 1347 مجدداً پس از اخذ مدرک لیسانس زبان انگلیسی به شهر خود آمدم و تا سال 1373 به تدریس در دبیرستان های ابهر مشغول بودم و در مهرماه همان سال بازنشسته شدم.

منوچهر امامی در خصوص دایر نمودن کتابفروشی امیرکبیر در ابهر گفت: در سال 1366 با همکاری مرحوم حاج محمد قاسم آهنگریان کتابفروشی امیرکبیر را دایر نمودم و تا سال 1398 به فروش کتب دانشگاهی و سایر کتب مشغول بودیم.

در پایانِ این دیدار از خدمات فرهنگی و تلاش آقای منوچهر امامی پیشکسوت کتابفروش و مروج کتاب و کتابخوانی با لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *