به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر با مهندس مدنی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر، وی با عرض تبریک به مناسبت سال نو و روز طبیعت ، مطالب قابل تاملی را به مسافران نوروزی و گردشگران طبیعت توصیه کردند :

1- با توجه به وجود مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در زنجان و غنای طبیعی آن،برای حفاظت و نگهداری آنها از بهره برداری رستنی ها و شکار و صید حیات وحش بپرهیزند .

2- چادرزدن و روشن کردن آتش در جنگلها و مراتع و مناطق و سهل انگاری در خاموش کردن آن، خسارت جبران ناپذیری به این ذخایر می رساند و تنوع زیستی را به خطر می اندازد.

3- رها کردن زباله های غیر قابل بازیافت در طبیعت یکی از آسیب  های جدی به طبیعت است و برای مدیریت پسماند و زباله ها، مسافران نوروزی و طبیعت گردان، با جمع آوری آن در کیسه های مخصوص زباله و رساندن آن به مکان های مخصوص جمع آوری زباله، در پاکیزگی طبیعت و حفظ خاک و آب از آلودگی ها، نقش موثری خواهند داشت.

4_ تمیز کردن خودرو یا ریختن روغن های سوخته در آبهای روان و سطحی، باعث آلودگی جبران ناپذیر این عنصر حیاتی و به خطر افتادن و نابودی آبزیان می شود.

5- به نحوی رانندگی کنیم که منجر به تخریب طبیعت و یا مرگ جانداران نشود و هیچ ردپا یا اثر تخریبی در طبیعت باقی نگذاریم.

6-به جای آزار و اذیت یا شکار و صید جانداران، به تماشای حیات وحش در طبیعت بنشینیم.

7-شکستن سرشاخه‌های درختان، لگدمال کردن گیاهان و چیدن گل‌ها و گیاهان عملی ناپسند است و به جای آن با گیاهان، گل‌ها و درختان عکس بگیریم.

8- از رها کردن ماهی های قرمز در رودخانه ها و سدها و استخرها به جد خوداری نمایید

9- با محیط‌بانان برای حفظ طبیعت همکاری کنیم و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، گزارش خود را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ اطلاع دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر