به گزارش گروه علمی دانشگاه پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از آنا ، محمدرضا مردانی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان که در محل سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد، با اشاره به رشد کیفی و کمی مراکز دانشگاهی کشور در چهار دهه گذشته اظهار کرد: پیشرفت‌های حاصل‌شده در بخش‌های مختلف هسته‌ای، فناوری‌های نانو، فناوری‌های زیستی، علوم پزشکی، فضایی و دفاعی در حالی به دست آمد که در دهه‌های گذشته تحریم‌ها بر کشور حاکم بود.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: توسعه علمی کشور مرهون مجاهدت جامعه علمی و استادان دانشگاه‌هاست به‌گونه‌ای که در برخی حوزه‌ها جزو چند کشور مطرح جهان هستیم و این توفیق در سایه تحقیق و پژوهش حاصل شده است.

مردانی دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از پیکره‌های اصلی آموزش عالی کشور معرفی کرد که در دهه‌های گذشته با ورود سونامی کنکور توانسته خلأ علمی کشور را پر کند.

به گفته این مقام مسئول در دانشگاه آزاد اسلامی، مراکز علمی کشور در کنار فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی و تربیت دانشجو در زمینه نهادینه‌کردن فرهنگ و علم دینی قدم‌های مؤثری برداشته‌اند.

مدیرکل انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مراکز آموزش عالی موتور محرکه توسعه همه‌جانبه کشورها هستند و این مراکز علمی نقش مهمی در مناسبات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارند و مسیر توسعه کشور را مشخص می‌کنند.

مردانی با تأکید بر نقش مهم و اثرگذار دانشگاه آزاد اسلامی در رفع نیازهای علمی و پژوهشی کشور یادآور شد: با توجه به ضرورت‌های کشور، دانشگاه به سمت نیازهای اساسی و مورد نیاز منطقه‌ای و کشوری پیش خواهد رفت.

وی ادامه داد: با توجه به مسئله اشتغال و کارآفرینی و شناسایی نیازهای منطقه‌ای ورود به مباحث تبدیل علم به ثروت و تجاری‌سازی اهمیت مضاعف دارد.

مدیرکل انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: تربیت نیروی انسانی کارآمد، افزایش کیفی و کمّی دانش، تربیت و تعالی فردی و اجتماعی جزو ارکان دانشگاه آزاد اسلامی است و خروجی این ارکان در رشد استاد خودساخته با عزم آهنین و دانشجویان نقش‌آفرین نمود پیدا می‌کند.

مردانی تصریح کرد: حفظ و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی به عنوان اولویت نخست در واحدهای دانشگاهی در ترسیم اهداف و برنامه‌های آتی دانشگاه مورد توجه مدیران و استادان و کارکنان و دانشجویان است.

وی در پایان از دوران مسئولیت یدالله رجائی قاضیلو قدردانی و علیرضا فیروزفر را به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان معرفی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *