به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از ایسنا ؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر با بیان اینکه با تلاش شبانه‌روزی حوزه سلامت و همکاری مردم در سال گذشته، آمار ابتلا به بیماری کووید – ۱۹ در شهرستان رو به کاهش بود، اظهار کرد: متأسفانه تعدادی از هم‌وطنان با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و دید و بازدیدهای عید باعث افزایش تعداد مراجعان سرپایی مشکوک ابتلا به ویروس کرونا زنگ خطر شیوع این بیماری را در ابهر به صدا در آورد.

وی با تاکید بر اینکه با افزایش بیماران سرپایی، تعداد موارد بستری در بیمارستان و همین‌طور موارد مثبت سرپایی افزایش داشته است، گفت: اوضاع کرونایی شهرستان ابهر در وضعیت نارنجی به سر می‌برد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر تصریح کرد: بیشتر افرادی که مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند، سابقه حضور در مراسم عروسی، دید و بازدیدها و دورهمی‌های خانوادگی و همین‌طور سابقه مسافرت به مناطق پرخطر داشته‌اند.

کوروش شعبانی با یادآوری افزایش مسافرت‌ها به ابهر، افزود: حضور مهمانان یا مسافران از شهرهای پرخطر کشور در این شهرستان، از موضوعات مهم دیگری است که خانواده‌ها باید به آن توجه داشته باشند و پذیرش میهمان را در منزل محدود کنند.

وی با تاکید بر اینکه در صورت بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی، شدت گرفتن بیماری و ورود به پیک جدید آن دور از ذهن نیست، ادامه داد: از همه شهروندان تقاضا می‌شود با عمل ‌به توصیه‌های بهداشتی، به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌های اجتماعی، پرهیز از تجمعات و شست‌وشوی دست‌ها، یاری‌رسان کادر بهداشت و درمان باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر با تاکید بر ضرورت پرهیز از برگزاری دورهمی‌ها و تجمعات در روز طبیعت، خاطرنشان کرد: در روز سیزدهم فروردین همه تفرج‌گاه‌ها، بوستان‌ها و مراکز تفریحی در ابهر تعطیل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *