پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دار هر صبح

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
2354234
پیکر شهید علی معروف خانی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس شناسایی شدند.

به گزارش گروه حماسه و مقاومت پایگاه خبری صبح ابهر ،  هویت پیکرهای علی معروف خانی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس ابهر شناسایی شد.

پیکر مطهر بسیجی شهید علی معروف‌خانی که سال‌ها پیش به‌عنوان شهید گمنام در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شده بود، از طریق آزمایش DNA شناسایی و مراحل اطلاع‌رسانی به خانواده محترم شهید معروف‌خانی انجام شد.

شهید علی معروف‌خانی اعزامی از ابهر بود، که در عملیات بیت‌المقدس در سال ۱۳۶۱ در شلمچه به شهادت رسید.

علی معروف‌خانی هفتم اردیبهشت ۱۳۴۱‏، در روستای شاسوند ابهر چشم به جهان گشود. از سوی بسیج در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و در نهایت بیستم اردیبهشت ۱۳۶۱‏، در شلمچه به شهادت رسید که اثری از پیکرش به دست نیامد.

عباس برزگر مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: با اشاره به اینکه در سال ۱۳۷۵ پیکر شهیدی به نام شهید علی معروف‌خانی در گلزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد، ادامه داد: مادر شهید معروف‌خانی این شهید والامقام را به عنوان پیکر فرزندش نپذیرفته و با نام شهید گمنام تشییع و به خاک سپرده شد.

عباس برزگر گفت : پیکر شهید والامقام علی معروف‌خانی در سال ۱۳۷۴ به عنوان شهید گمنام در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز دفن شده بود که با انجام آزمایشات DNA و نمونه خون‌های دریافت شده از خانواده شهدا پیکر این شهید شناسایی و خبر شناسایی و تدفین پیکر این شهید بزرگوار به خانواده وی اعلام شد.

برزگر با بیان اینکه مرحومه حاجیه خانم ثریا یوسفلی و مرحوم حیدر معروف‌خانی مادر و پدر شهیدان معروف‌خانی در قید حیات نبوده و دارفانی را وداع گفته‌اند، به گفت: قرار است در هفته آینده مراسمی بر سر مزار شهید والامقام علی معروف‌خانی در دارالرحمه شیراز با حضور مسئولان استان و خانواده این شهید والامقام برگزار شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار