پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دارد هر صبح

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر ؛ محمدرضا ذوالقدریها شهردار ابهر با تاکید بر ضرورت تعامل میراث‌فرهنگی و شهرداری در حوزه گردشگری، اظهار کرد: این تعامل در معرفی آثار و تقویت صنایع‌دستی شهرستان تأثیرگذار خواهد بود .

وی با تأکید بر اینکه ابهر در حوزه گردشگری و تقویت صنایع‌دستی مغفول واقع شده است، تصریح کرد: تعامل اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با شهرداری مستلزم یک برنامه‌ریزی دقیق و منسجم است .

شهردار ابهر با اشاره به وضعیت نامطلوب قلعه تپه، اظهار کرد: این  قلعه هویت و خاستگاه ابهر است که متاسفانه در حال حاضر وضعیت نامطلوبی دارد و باید اهتمام لازم برای حل مشکلات آن وجود داشته باشد .

شهردار ابهر با اشاره به کمبود بودجه و وضعیت نامطلوب اعتبارات، تصریح کرد: با توجه به وضعیت نامطلوب اعتبارات باید از داشته‌های خود برای دست‌یابی به اهداف تعیین شده بهترین استفاده را بکنیم .

محمدرضا ذوالقدریها با تاکید بر اینکه باید راهکارهای جذب گردشگر بررسی و مطالعه شود، تصریح کرد: نقاط قوت شهرستان در حوزه گردشگری باید تقویت شود .

وی با بیان اینکه آب و هوای خوب ابهر و طبیعت زیبای آن همواره یکی از نقاط قوت این شهرستان در جذب گردشگر به شمار می‌رود، ادامه داد: در کنار آثار تاریخی و باستانی باید به حوزه اکوتوریسم ابهر نیز توجه ویژه شود .

در ادامه این جلسه نیز رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ابهر، اظهار کرد: برای موفقیت در حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باید زیرساخت‌های جذب گردشگر در شهرستان فراهم شود .

قلعه تپه ابهر

نجیب افشار با تاکید بر ضرورت مشارکت دادن مردم در حوزه معرفی صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی شهرستان، تصریح کرد: باید در این حوزه از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد نیز بهره گرفته شود، زیرا تجربه ثابت کرده است هر جا مردم وارد صحنه شدند موفق عمل کرده‌اند .

وی با اشاره به اینکه ابهر دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های میراث‌فرهنگی و تاریخی است، ادامه داد: برای جذب گردشگر باید داشته‌های بالقوه شهرستان را به بالفعل تبدیل کنیم .

این مسئول با تاکید بر ضرورت تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلف با یکدیگر برای دست‌یابی به اهداف، بیان کرد: اولین گام در موفقیت در هر کاری رفع موانع در جهت ایجاد تأسیسات است .

در ادامه این جلسه نیز نایب رئیس شورای شهر ابهر با تأکید بر اینکه همه ما سوار یک کشتی هستیم و در یک مسیر حرکت می‌کنیم، تصریح کرد: برای رسیدن این کشتی به سرمنزل مقصود همه باید در حد امکان تلاش کنیم .

شیما افشار با تاکید بر اینکه باید داشته‌های خودمان را شناخته و آن‌ها را تقویت کنیم، ادامه داد: یکی از نقاط قوت شهرستان که می‌تواند به عنوان یک منبع درآمد برای مردم شهرستان بوده و اشتغال‌زایی در پی داشته باشد حوزه گیاهان دارویی است، زیرا گیاهانی در ابهر وجود دارد که در هیچ جای کشور نظیر آن‌ها یافت نمی‌شود .

این مسئول با اشاره به این مطلب که یکی از دلایل مراجعه مردم به شورا و شهرداری وضعیت نامطلوب قلعه تپه است، خاطرنشان کرد: مردم در این مراجعات خواهان تعیین تکلیف این اثر باستانی هستند .

به گزارش ایسنا، قلعه تپه ابهر مربوط به دوران‌ تاریخی پس از اسلام است و در ابهر، خیابان خلیل طهماسبی، روبه‌روی شبکه بهداشتی واقع شده است. این اثر در تاریخ ۷ مهر ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۶۱۷۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر