به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از فارس از وضعیت کرونا زنجان؛ جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان با حضور برخی از مدیران استانی و نمایندگان رسانه‌ها برگزار شد.

در این جلسه وضعیت اقتصادی هفته‌نامه‌های استان و مشکلات پیش روی آنها بررسی شد.

طبق گزارش ارائه شده هم اکنون ۲۹ هفته‌نامه در استان زنجان فعال است که در سال قبل ۱۵۲ شماره چاپ کرده‌اند.

مشکلات مالی هفته‌نامه‌ها و لزوم حمایت دستگاه‌های اجرایی از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح و بر حل آن تاکید شد.

خدابخش مرادی نافچی در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز مساله اجتماعی جامعه کرونا است،  بحث رعایت پروتکل‌ها توسط اصناف باید مورد توجه باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان  افزود: آمار بیماران مبتلا به کوید ۱۹ رو به افزایش  است، امروز در زنجان ۲۳۰ بیمار بستری هستند که نسبت به هفته‌های گذشته افزایش‌یافته است.

مرادی با تاکید بر لزوم توجه به سلامت جامعه افزود: سلامت مردم مهم است و ما باید نسبت به این موضوع حساس باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: مردم و اصناف باید به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند و نظارت دستگاه‌ها نیز بیشتر شود، انتظار داریم نیروهای شهرداری‌ در پارک‌ها و فضای سبز پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: این باور غلط که کرونا فقط ۶۰ ساله‌ها را گرفتار می‌کند، غلط است، از شهروندان می‌خواهیم در عزا و عروسی نکات ایمنی را رعایت کنند.

مرادی با تاکید بر همکاری بیش‌تر مردم در ارتباط با پیشگیری از کرونا گفت: امیدواریم به‌جایی نرسیم که کل استان قرمز شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: با توجه به افزایش مبتلایان پس از عید فطر مردم نباید تصور کنند زندگی به روال عادی برگشته است.

وی اظهارکرد: مساله کرونا باید جدی گرفته شود، ما دنبال این هستیم که میزان کرونای مردم کم شود.

مرادی گفت: امروز حفظ سلامت و سرمایه اجتماعی جامعه باید مورد توجه قرار گیرد، باید همان حساسیت قبلی وجود داشته باشد و مردم گمان نکنند که کرونا از بین رفته است.

کرونا زنجان

نقش مهم فضای جامعه در اثربخشی اقتصاد

همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر نقش آرامش جامعه در وضعیت اقتصادی افزود: فضای آرام بر اثربخشی اقتصاد تاثیرگذار است.

ناصر فغفوری ادامه داد: عملکرد رسانه‌ها هم در وضعیت اقتصادی به ویژه آرامش بازار تاثیرگذار است، فضای جامعه در کنار آمدن با شرایط سخت تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی استان سفید و سیاه نبوده است، حضور سرمایه‌گذاران آن‌هم بخش خصوصی از نقاط قوت استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: ۲۵ درصد جوازهای تاسیس منتج به صدور پروانه بهره‌برداری می‌شود، در استان زنجان۶۰ واحد کوچک و متوسط پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند.

وی گفت: سال قبل ۲۷ واحد تولیدی به گردونه تولید بازگشتند، امروز در استان سه واحد تولیدی که بیش از ۱۰۰ نیروی کار دارد تعطیل است.

کرونا زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *