علیرضا عباس‌نیا در نشست خبری که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان در سالن شهرداری ابهر برگزار شد، گفت: کشور ما در طول تاریخ از داخل و خارج کشور ظلم‌ها و گرفتاری‌های زیادی را متحمل شده است
photo_6017235455436768309_y

علیرضا عباس‌نیا در نشست خبری که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان در سالن شهرداری ابهر برگزار شد، گفت: کشور ما در طول تاریخ از داخل و خارج کشور ظلم‌ها و گرفتاری‌های زیادی را متحمل شده است، غیر از ظلم‌هایی که دولت‌های استعمارگر برای مردم به وجود آوردند بعضا گرفتاری‌هایی به جامعه تحمیل نموده که سرمنشأ بسیاری از این مشکلات ناکارآمدی و سطحی‌نگری و به دور از آینده‌نگری برخی از افراد است. علی‌رغم همه نکات مثبت باید مشکلات جامعه و گره‌های موجود را بررسی، ریشه‌یابی و در جهت حل آن برنامه‌ریزی شود.

photo 6017235455436768310 y

وی افزود: در ایران بعد از جنگ و در دهه‌های ۸۰ به بعد بعضا سرمایه اجتماعی دچار چالش شده است و از شاخص‌ترین سرمایه‌های اجتماعی آگاهی و امید است که امید مهمترین شاخصه در جامعه است که بنا به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب می بایست این مهم جدی گرفته شود و امید آفرینی به جامعه تزریق شود. هرچند که متأسفانه گاها از سوی برخی افراد دستخوش گرفتاری‌ها و سطحی‌نگری و دچار چالش شده است.
قول و وعده‌هایی که برخی از مسئولین به مردم دادند و به آن عمل نکردند و همه این موارد باعث می شود که ناامیدی را در بین مردم پدید آورد، شهرداری ابهر در این راستا تلاش می‌کند که اول عمل کند سپس گزارش دهد و وعده‌ها و موضوعات دست نیافتنی نباید برای مردم بازگو شود.

photo 6017235455436768309 y

عباس‌نیا با تأکید بر اینکه شهر ابهر نزدیک به ۱۰۰ سال قدمت دارد، خاطرنشان کرد: این شهرستان دومین شهر بزرگ استان زنجان است و طبق آمارهای بدست آمده این شهر با جمعیت حدود ۳۰ درصد مهاجرپذیر است و به دلیل وجود شهرک‌های صنعتی به شهر خوابگاهی تبدیل شده و بیشتر مشکلات موجود در شهرستان بدلیل سرریز برخی از چالشهای شرکت‌های صنعتی است‌ که این شرکتها می بایست نسبت به ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود در پی آمدهای این چالش ها موثرتر عمل نمایند.

photo 6017235455436768313 y

شهردار ابهر با بیان اینکه مزیت اصلی شهر ابهر کشاورزی و گردشگری است، گفت: شرایط آب و هوایی حوزه ابهررود بسیار متفاوت است که یک مزیت خوب برای شهرستان به حساب می‌آید به عنوان مثال وقتی شاخص آلودگی در کللان شهر های اطراف همچون تهران کرج و قزوین بحرانی می شود خوشبختانه در این شهرستان وضعیت خوبی دارد که این مهم باید مورد توجه و صیانت قرار گیرد. اما بعضا با تدابیر اشتباه و اسکان صنایع آلاینده ضرباتی به این شهر وارد می شود و با توجه به اینکه ابهر شهر آب‌ها است اما وضعیت نامطلوبی را در ابهررود شاهد هستیم. برنامه کاری ما در شهرداری این خواهد بود که به این سرمایه خدادادی دست‌اندازی نکرده و آن را دچار چالش نکنیم.

photo 6017235455436768311 y
این مسئول با تاکید بر اینکه یکی از ابر چالش‌های شهر ابهر موضوع فاضلاب است، افزود: طی این ۸ ماهه سال‌جاری در حوزه آب بالای ۹۰ درصد جداسازی آب شرب از آب خام اتفاق افتاده یعنی تلاش شده استفاده از آب شرب را در فضای سبز به صفر برسانیم و به سمت سیستم آب قطره‌ای و زیر سطحی کردن آبیاری حرکت کنیم.

photo 6017235455436768316 y

عباس‌نیا خاطرنشان کرد: ۳.۵ هکتار از بافت‌های منطقه حسین‌آباد که سال‌ها در آن محل که به دلیل ساخت‌وسازهای غیرمجاز سبب ایجاد بافت ناهمگون شده بودند با پیگیری ها و کمک استاندار مسئولین شهرستانی و شورای شهر الحاق به بافت انجام شد. وی افزود الحمدالله در حوزه شهرک‌های پونک، مینو، گلریس دچار مشکل ۳۰ ساله بودند که با پیگیری‌های انجام شده پروانه فعالیت برای آنها یا صادر شده و یا درحال پیگیری برای رفع آن در آینده نزدیک هستیم که گره‌های کور آنها باز شد.

وی افزود: شهرستان ابهر با مشکل بزرگی در حوزه حمل و نقل مواجه است و این شهرستان نیاز به توسعه حمل و نقل دارد و این قضیه درحال حاضر به تاکسی‌ها خلاصه می‌شود . در حوزه نوسازی در ۸ ماهه اول مسئوایت حقیر در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل ۴ دستگاه ون ۳ دستگاه اتوبوس، یک دستگاه گریدر، یک دستگاه تراکتور، ۵ دستگاه نیسان و دو دستگاه خودرو سنگین پرس زباله به ناوگان حمل و نقل شهرداری ابهر افزوده شده است‌.

شهردار ابهر تصریح کرد: در خصوص بحث عمرانی شهر؛ ترمیم جداول، پل‌ها، خیابان‌ها به طور روتین در حال انجام است و مشکل ناحیه لوله گاز شناط، که نیم قرن مردم دچار مشکل بودند شکرخدا با پیگیری‌های انجام شده با برداشتن رفیوژها این مشکلات حل شد، این طرح ادامه پیدا کرده و در شریف‌آباد نیز در صورت شرایط آب و هوایی مناسب آسفالت‌ریزی در این ناحیه صورت خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *