پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دار هر صبح

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
1402041504
حادثه آتش سوزی در منطقه شمالی شهر ابهر خوشبختانه تلفات جانی نداشت ، ولی با خسارت مالی سنگین همراه بود .

شهرام قربانی فرمانده عملیات آتشنشانی ابهر در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر عنوان کرد ؛ در شامگاه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۲ ، حوالی ساعت ۲۲ اعلام حادثه آتش سوزی به مرکز ۱۲۵ آتشنشانی ابهر گزارش شد که اولین اکیپ آتشنشانی از مرکز شناط به محل اعزام گردید.

1402041503

وی ادامه داد : بلافاصله به محض رسیدن اولین اکیپ بعلت شدت حریق ایستگاههای شریف و مرکزی و چهار اکیپ دیگر در مجموع ۷ اکیپ و ۲۰ آتشنشان از ایستگاه های ابهر به محل حادثه جهت کنترل حریق اعزام شدند .

1402041504

قربانی افزود بعلت ورزش باد شدید در محل و دپوی بیش از ۱۳۰ تن انواع ضایعات کارتن ، بیش از ۲۰ تن کاغذ و کتاب ، ۲هزار لیتر گازوئیل ، بیش از ۲۰ تن ضایعات پلاستیک و چندین بشکه روغن سوخته و مواد و همچنین انواع ضایعات متفرقه همگی سریع الشتعال که در یک چهار دیواری دپو شده بود ، دچار حریق گشته و با وزش شدید باد جهنمی از آتش بوجود آورد.

1402041505

ایشان خاطرنشان شد آتشنشانان در سریعترین زمان اقدام به کنترل آتش نمودند که آتش به خانهای همجوار و ۲ انبار ام دی اف و انبار مواد غذایی در همسایگی محل حادثه سرایت نکند .

1402041507

قربانی به خسارت وارد شده نیز اشاره داشت و افزود در این حریق یک دستگاه خاور و تراکتور طعمه حریق شدند

1402041506

در این عملیات از ایستگاههای آتشنشانی خرمدره هیدج و صایین قلعه بکمک آتشنشانان ابهر آمدند و بیش از۱۰ خودروی آتشنشانی سنگین و ۲۷ آتشنشان ، یک تیم نجات از هلال احمر ابهر ، نیروی انتظامی ، ۳ تانکر آبرسان و ۲ دستگاه لودر به مدت تقریبا ۳/۵ ساعت اقدام به کنترل و اطفا حریق نمودند .

1402041501

فرمانده عملیات آتشنشانی ابهر از حضور میدانی ذوالقدر فرماندار محترم شهرستان ابهر و مهندس واعظی بخشدار مرکزی ابهر ، مهندس دودانگه عضو شورای شهر و سایر مسئولین حاضر صحنه حادثه ،الخصوص مهندس حیدری شهردار ابهر بابت مدیریت و هماهنگی بیشتر ارگانهای مربوطه در خصوص کنترل و اطفا حریق قدردانی نمود .

1402041509

شهرام قربانی در پایان به عدم رعایت نکات ایمنی این انبار اشاره کرد و گفت این محل که کارگاه تفکیک زباله میباشد نباید در بافت شهری قرار میگرفت و متاسفانه هیچگونه تجهیزات ایمنی آتشنشانی در محل موجود نبود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار