پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دارد هر صبح

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
امام جمعه ابهر گفت: مردم ایران با رای آگاهانه خود اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی را تضمین میکنند

حجت‌الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته ابهر با دعوت از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: حضرت علی (ع) در وصف متقین می‌فرمایند: متقین اهل فضائل بوده منطقشان ثواب است و مشی زندگی آنان بر اساس تواضع می‌باشد و چشم خود را بر روی حرام‌های خدا می‌بندند.

حجت‌الاسلام مرادپور با اشاره به اینکه اعضا و جوارح متقین تحت مالکیت آنان قرار دارد افزود: میانه‌روی و اعتدال نیز یکی دیگر از ویژگی‌های متقین است.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه یکی ا. اعضای مهم بدن انسان چشمان آنان است، تصریح کرد: از گذشته تاکنون اثبات شده آن‌چیزی که چشم به ذهن انسان انتقال می‌دهد بسیار تاثیرگذارتر از گوشی است که می‌شنود همچنین انرژی‌هایی که از دیدن کسب می‌کنیم و در ما اثر می‌گذارد بسیار گسترده‌تر است.

حجت‌الاسلام مرادپور با بیان اینکه کشورهایی که ادعای دین ندارند روی این مسائل مطالعه می‌کنند، بیان کرد: آنها نیز تاکید دارند روی چیزی که به آن نگاه می‌کنیم باید کنترل داشت.

خطیب نماز جمعه ابهر با بیان اینکه آنچه در فضای مجازی می‌بینیم ظاهر و باطنی دارد که بعضاً در باطن آنها انرژی‌های منفی طراحی شده است که می‌تواند از راه چشم به ما منتقل می‌شود افزود: گاهی شاهد تاثیرگذاری این موضوع در جامعه هستیم.

امام جمعه ابهر تاکید کرد: امام صادق علیه السلام می‌فرمایند:هيچ غنيمتي مانند غنيمتي كه آدمي از راه كنترل چشم به دست مي آورد نيست، زيرا ديدگان از نگاه به نا محرم فرو بسته نمي‌شود جز آنكه در قلب او عظمت و جلال الهي مشاهده مي شود.

حجت الاسلام مرادپور با بیان اینکه حوزه گناهان چشم فقط نگاه کردن به نامحرم نیست تصریح کرد: از اعضا و جوارح انسان در روز قیامت سوال می‌شود پس باید مراقب کارهای خود باشیم‌

حجت الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های دوم این هفته نماز جمعه ابهر با دعوت از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به در پیش رو بودن ماه محرم اظهار کرد: تمام کسانی که در عزاداری‌های ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام (ع) دخیل هستند باید تلاش کنند که این عزاداری‌ها در شأن ایشان برگزار شود.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه امام حسین علیه السلام یک الگوی تمام عیار برای زندگی صحیح و درست انسان‌هاست متذکر شد: اگر پیام ایشان به جامعه به درستی منتقل شود همه می‌توانند به نحو احسن به وظایف خود عمل کرده و در مسائل گوناگون اجتماعی از این قیام بزرگ درس بگیرند.

حجت‌الاسلام مرادپور با تاکید بر اینکه ایام عزاداری امام حسین علیه السلام فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم یک عزاداری عاشورایی داشته باشیم و هیئات ما نیز باید یک هیئت عاشورایی باشند.

خطیب نماز جمعه ابه. با بیان اینکه اهداف ما در عزاداری‌ها نباید با اهداف امام حسین علیه السلام مغایرت داشته باشد توضیح داد: دوری از تحریف در وقایع عاشورا نیز از موضوعاتی است که حتماً باید در عزاداری‌ها امام حسین مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه مطالعه و تحقیق در واقعه عاشورا باید مدنظر هیئات مذهبی و مداحان قرار گیرد توضیح داد: تاریخ باید تحلیل و با عقل سنجیده شود زیرا تاریخ بدون تحلیل فایده‌ای ندارد.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه از هیات مذهبی درخواست داریم که یک عده را برای برقراری نظم و انضباط به عنوان انتظامات تعیین کنند ادامه داد: دشمنان ما همواره در تلاش هستند که در هیئات مذهبی و اجتماع‌های ما مسلمانان اختلال ایجاد کنند اما هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

حجت الاسلام مرادپور با تاکید بر اینکه یکی از اهداف قیام عاشورا اقامه نماز است تا جایی که شاهد بودیم امام حسین علیه السلام حتی در بحبوحه جنگ نیز از نماز غافل نبودند توضیح داد: یکی از نکات که باید مدنظر هیئت‌های عزاداری قرار گیرد راعایت کردن وقت نماز است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه استفاده از وعاظ و مبلغین نیز از موضوعاتی است که باید مدنظر هیئت‌های مذهبی قرار گیرد تصریح کرد: ماه محرم یک فرصت برای تبلیغ و تبیین است که باید از آن بهره گرفت.

امام جمعه ابهر با اشاره به برگزاری انتخابات دور دوم ریاست جمهوری تصریح کرد: برخی از افراد در شرکت کردن در انتخابات تردید دارند اما باید بدانند که حتی یک رای نیز در آینده این کشور و انتخاب رئیس جمهور تاثیرگذار است.

حجت‌الاسلام مرادپور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: توصیه من به نامزدهای انتخابات این است که با خداوند خودتان عهد کنید که اگر موفق شدید و توانستید مسئولیتی به دست بیاورید کسان و کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذره‌ای با انقلاب زاویه دارند. آن کسی که با انقلاب، با امام راحل، با نظام اسلامی ذره‌ای زاویه داشته باشد به درد شما نمیخورد و همکار خوبی برای شما نخواهد بود. آن کسی که دلبسته‌ی آمریکا باشه و تصور کند که بدون لطف آمریکا نمیشود قدم از قدم برداشت در کشور، برای شما همکار خوبی نخواهد بود. او از ظرفیت‌های کشور استفاده نخواهد کرد و خوب مدیریت نخواهد کرد.

امام جمعه ابهر با یادآوری اینکه ایشان همچنین می‌فرمایند: آن کسی که راهبرد دین و شریعت را مورد بی‌اعتنایی قرار دهد او با شما همکار خوبی نخواهد بود، متذکر شد: کسی را انتخاب کنید که اهل دین، اهل شریعت، اهل انقلاب، اهل اعتقاد کامل به نظام باشد که اگر شما نامزدهای محترم یک چنین عهدی با خدای خودتان ببندید بدانید که کارهایی که برای انتخابات می‌کنید همه‌اش حسنه خواهد بود.

حجت‌الاسلام مرادپور با بیان اینکه از ۱۶ تیر فرد منتخب باید بداند که انتخابات تمام شده و فرد اول کشور است، گفت: امیدواریم هر کدام از نامزدها که انتخاب می‌شوند بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی پیش روند و کشور عزیزمان را به گل‌های موفقیت و پیروزی برسانند.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه مسئله دومی که باید مد نظر نامزدهای انتخاباتی قرار گیرد اجرای برنامه هفتم است، خاطر نشان کرد: این برنامه بر اساس سیاست‌های کلی نظام نوشته شده است که باید آن را اجرا کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *