عضو شورای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه «ابهر رود» در حال مرگ است، گفت: تا ماداميکه حقابه ابهر رود داده نشود و فاضلاب تصفيه نشود اوضاع به همين منوال است.

به گزارش گروه سایر رسانه های پایگاه خبری ابهرمن ، شیما افشاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با اعضای شورای استان و محیط زیست اظهار کرد: در این جلسه به مشکلات محیط زیستی استان تاکید شد.

نماینده شورای شهر ابهر با بیان اینکه امروز با توجه به شرایط پیش آمده طبیعت در حال از بین رفتن است، گفت: طبق قانون، حفاظت از محیط زیست یک وظیفه عمومی تلقی شده و مردم و مدیران باید پیش از بروز بحران‌های جبران ناپذیر چاره‌ای بیاندیشند.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد برای فرهنگ‌سازی در حفاظت از محیط زیست بیشتر بهره‌مند شد که البته فرهنگ‌سازی این امر باید از سنین کودکی آغاز شود.

افشاری با بیان اینکه باید مسائل زیست محیطی به یک دغدغه اصلی تبدیل شود و از موازی‌کاری دوری شود، گفت: برای مثال امروزه بلاتکلیفی شبکه فاضلاب شهری و تصفیه خانه مرکزی ابهر موجب ایجاد گنداب و نارضایتی‌های بی‌شمار مردم شده است و کشاورزان به اجبار برای زنده نگه داشتن مزارع خود از فاضلاب تصفیه نشده برای آبیاری استفاده می‌کنند و این امر امکان آلوده شدن محصولات کشاورزی و احتمال بروزی بسیاری از بیماری‌ها را بالا می‌برد.

عضو شورای اسلامی استان زنجان گفت: آنچه مسلم است؛ تا مادامی که حقابه ابهر رود داده نشود و فاضلاب تصفیه نشود اوضاع به همین منوال است، در صورتی که این حق کشاورزان مظلوم منطقه ما نیست.

وی با اشاره به وضعیت اسف‌بار ابهررود گفت: متاسفانه ابهر رود حال مرگ است و باید برای آن کاری کنیم.

افشار افزود: باید برای استحصال معادن فکری کرد چرا که چهره طبیعت را تخریب کرده و اکولوژی منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی گفت: باید در راستای کیفی کردن تصمیم‌گیری‌ها برای پیشگیری از آلودگی محیط زیست باید از ظرفیت محققان، دانشگاه‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی بهره برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *