به گزارش گروه حماسه مقاومت پایگاه خبری صبح ابهر ابوالفضل زمانی با اعلام این مطلب گفت: موزه شهدای ابهر در راستای برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان و با حضور مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا به بهره‌برداری رسید.

وی هدف از احداث این موزه را، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام، ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی شهدا و ارزش‌های دفاع‌مقدس عنوان کرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ابهر با بیان اینکه محوطه‌سازی این موزه نیز به گونه‌ای است که یادآور دوران دفاع‌مقدس و تداعی‌کننده فرهنگ ایثار و شهادت باشد، تصریح کرد: این موزه واقع در جوار گلزار شهدای گمنام پارک پردیس ابهر با زیربنای ۲۵۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در این موزه نصب شده است، اضافه کرد: سردیس ۸ تن از سرداران شهید و شهدای شاخص شهرستان ابهر در محوطه این موزه طراحی و نصب شده است.

زمانی همچنین از نمایش آثاری از دوران گذشته ابهر در این موزه خبر داد و افزود: حدود۴۰ اثر حجمی از خانواده دو شهیدی شهرستان اخذ، و در این موزه در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *