پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دار هر صبح

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
حجت الاسلام سعید مرادپور امام جمعه ابهر در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت : اول عزادار باشیم و سپس عزاداری بکنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مرادپور در خطبه های نماز جمعه این هفته ابهر ،با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با ائمه جمعه سراسر کشور، اظهار کرد: آنچه که در کلام معظم‌له بیش از هر چیزی تکرار می شد اصطلاح ” مردم ” بود و این تاکید کننده محور بودن مردم درنظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد.

امام جمعه ابهر سپس ادامه داد : مردم یکی از ارکان مهم جامعه ی انقلابی ما می باشند و به تجربه دیده ایم که هر کجا مردم در صحنه وارد شده اند هرگونه توطئه ای در نطفه خنثی و تمامی تلاش های دشمنان بی تاثیر شده است.

خطیب این هفته ی نماز جمعه ی ابهر افزود : مردم عامل پیروزی انقلاب بودند و در طول هشت سال جنگ تحمیلی پایمردی مردم نظام را بیمه کرد و خانواده هایی بودند که با اهدای یک یاحتی چند شهید ، گره های پیش آمده در مسیر انقلاب را گشودند و حتی در بحث تحریم ها و فشارهای اقتصادی با تحمل سختی ها ، پای آرمانهای انقلاب ایستادند و لذا هیچ مسوولی حق ندارد بر سر این مردم منت بگذارد.

امام جمعه ی ابهر سپس در رابطه با ماه محرم و عزاداری ها گفت : هنر عزاداری ها باید این باشد که اعمال ما را تبدیل به عمل صالح بنماید و در آن رابطه باید پیش از هر چیزی به امام حسین علیه السلام اقتدا کنیم و در مقابل هرگونه تحریفی بایستیم و سبک زندگی امام حسین علیه السلام را برای خود الگو قرار بدهیم.

حجت الاسلام مرادپور در خطبه ی دوم نماز جمعه با اشاره به این موضوع که در عزاداری سید و سالار شهیدان می بایست ابتدا عزادار باشیم و سپس عزاراری بکنیم ، افزود : در عزاداری واقعی هست که با غلبه ی احساسات برسینه می زنیم و یا به زنجیر زنی می پردازیم ولی با کوبیدن بر طبل های دومتری و غول پیکر هیچ حسی ایجاد نمی شود و لذا در عزاداری ها بدنبال ایجاد حس قلبی و ایجاد معرفت در نفس خود باشید و تلاش بنمائید تا انشاء الله نماز ظهر عاشورای باشکوهی در ابهر داشته باشیم.

امام جمعه ابهر در پایان خطبه های خود با انتقاد از وضعیت موجود در مدیریت بحران ، خواستار پیش بینی ها و اقدامات کارشناسی پیش از وقوع بحران های طبیعی نظیر سیل و زلزله و رعد و برق شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار