به گزارش گروه سایر رسانه های پایگاه خبری صبح ابهر ؛ همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان، حجت‌الله عبدالمالکی وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی در دو شهرستان ابهر و خرم‌دره حضور یافته است. عبدالمالکی در این سفر ضمن بازدید از بخش‌های مختلف شرکت ایریکو، پای صحبت‌های مسئولان این شرکت در ابهر برای رسیدگی به مشکلات نشست.

شرکت ایریکو یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدی ابهر بوده و در حال حاضر حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ کارگر در آن مشغول به کار هستند و با افتتاح این دو خط، کارگران جدید نیز به این مجموعه اضافه خواهند شد. ایریکو به‌ عنوان اولین شرکت تولیدی در زمینه طراحی بدنه، بوژی و ساخت واگن با برند ایرانی، شامل یک واحد تولیدی در ابهر، دفتر تهران و یک مرکز نگه‌داری و تعمیرات واقع در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است.

ایریکو محصولات خود را با استفاده از انتقال دانش و تکنولوژی از پیشرفته‌ترین شرکت‌های ریلی جهان تولید می‌کند. این شرکت با در اختیار داشتن نیروی انسانی باسابقه، به‌کارگیری دانش روز، مشارکت با شرکت‌های مطرح ریلی دنیا و دارا بودن خط تولید انعطاف‌پذیر به‌ عنوان شرکتی چابک در سطح منطقه به شمار می‌رود.

ایریکو به واسطه برخورداری از خط تولید انعطاف‌پذیر و برجسته‌ترین متخصصان صنعت ریلی کشور، در حال حاضر طراحی و تولید انواع خودروی ریلی، ریل‌باس، واگن مترو، واگن‌های باری لبه کوتاه و لبه بلند، طراحی و تولید بوژی، ساخت قطعات و اجزای واگن، تعمیرات و نگه‌داری ناوگان و ارائه خدمات مشاوره‌ای را انجام می‌دهد.

 

افزایش تنوع محصول برای دست‌یابی به سبد کامل محصولات و حضور در بازارهای جهانی از مهم‌ترین اهداف ایریکو است. این شرکت در راستای تحقق اهداف خود و کسب توسعه پایدار، ضمن توجه به معیارهای اقتصادی و اجتماعی، با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی ملی و بین‌المللی به‌عنوان صنعت سبز معرفی شده است.

ورزشگاه سه‌هزار نفری شهرستان ابهر نیز دیگر مقصد بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. این پروژه که در سال ۸۴ عملیات اجرایی آن آغاز شده، متاسفانه با وجود گذشت ۱۶ سال هنوز هم به پایان نرسیده است. این پروژه طی این سال‌ها به پیمانکاران متفاوتی واگذار شده است ولی هیچ‌کدام نتوانسته‌اند آن را بهره‌برداری برسانند.

عبدالملکی همچنین در این سفر یک روزه از چند واحد تولیدی استان بازدید می‌کند و برای بررسی مسائل و چالش‌های کارگری و کارفرمایی استان با نخبگان و جامعه کار و تولید دیدار خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *