پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دارد هر صبح

جواد شاه‌محمدی با اشاره به وجود پروتکل‌های بهداشتی برای تدفین فوت‌شدگان ناشی از کرونا، اظهار کرد: رعایت همه این پروتکل‌ها در دستور کار شهرداری ابهر قرار دارد.

وی با اشاره به آغاز دفن اموات در آرامستان جدید ابهر در جاده ازناب و با فاصله پنج کیلومتری از این شهر، تصریح‌ کرد: افرادی که بر اثر کرونا در این شهرستان فوت می‌کنند با توجه به آماده شدن قسمتی از آرامستان جدید ابهر در این مکان به خاک سپرده می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهردار ابهر با تاکید بر ضرورت پرهیز از تجمع به‌ویژه در زمینه تدفین اموات کرونایی، اظهار کرد: مراحل خاکسپاری متوفیان ناشی از کرونا با نظارت کارشناس شبکه بهداشت و درمان، ‌کارشناسان مذهبی و تعداد محدودی از اقوام درجه یک فرد فوت شده صورت می‌گیرد.

شاه‌محمدی از مجهز بودن همه کارکنان آرامستان ابهر که مسئول تغسیل و کفن و دفن متوفیان کرونا هستند، به تجهیزات حفاظتی خبر داد و گفت: ضدعفونی کامل آمبولانس‌های حمل جسد و ملزومات تدفین قبل و بعد از مراسم در دستور کار جدی قرار دارد.

وی با اشاره به نقش موثر طلاب جهادی در تدفین اموات کرونایی، یادآور شد: روحانیان داوطلب خواهر و برادر در حوزه تدفین اموات کرونایی نقش موثری داشته و همه مراحل شرعی تغسیل، نماز میت و تدفین درگذشتگان کرونایی را به‌صورت کامل انجام ‌می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر