حجت الاسلام شجاعی در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه ابهر، تصریح کرد: مردم قبل از انقلاب روحانیان را به عنوان متولیان دین می دانستند و بعد از انقلاب نهج ابلاغه باید  در سیره مسوولین تجلی پیدا کند.

نماینده مردم ابهر،خرم دره و سلطانیه با تاکید بر اینکه اگر گوش مردم نسبت به شنیدن نهج‌البلاغه ضعیف شده است، دلیلش ضعف تدین مردم نیست، افزود: اگر عمل به نهج‌البلاغه در سیره زندگی مسئولان جاری باشد آنگاه مردم نیز گوش‌شان برای شنیدن باز است.

وی با بیان اینکه نهاد نماز جمعه کانون مورد تاکید امیر المومنین است افزود: سنگر امامت جمعه مهم‌ترین کانون برای اجرای سیره حضرت علی (ع) و پمپاژ معارف نهج‌البلاغه در جامعه است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمان امیر المومنین دنیاگرایی و حب به دنیا گریبان مردم بود تاکید کرد: در دنیا و آخرت باید پاسخگو سیره و عمل خود باشیم.

حجت الاسلام شجاعی در ادامه تصریح کرد: همه ما محتاج نماز جمعه هستیم و اگر میخواهیم که معارف امیر المومنین جاری شود باید منبر کسی بنشینیم که خود او قبل از همه اهل تغییر باشد.

آیت‌الله علی خاتمی در این مراسم با بیان اینکه هستی آیتی از قدرت و پروردگار است و شب و روز مخلوق خدا است، تصریح کرد: زمان تجلی قدرت، حکمت و قدرت پروردگار است و خداوند بر اساس حکمت و مصلحت به برخی از ایام و ساعات نگرش ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل این نگرش ویژه شاید این باشد که خداوند به ما تذکر دهد، یادآور شد: گاهی به این علت که ما درگیر کارهای روزمره خود می‌شویم ممکن است غفلت سراغ ما آمده و از برخی از امور غافل شویم.

آیت‌االله خاتمی با بیان اینکه یکی از روزهایی که خداوند متعال به آن توجه داشت که روز جمعه است، اضافه کرد: این روز به عنوان عید مسلمانان قرار داده شده و پیامبر مکرم اسلام (ص) نیز فرموده خدا این روز را برای مسلمانان به عنوان عید و آقای روزهای هفته قرار داده است.

این مسئول با بیان اینکه خداوند در این روز ما را به نمازی که هم عبادی و هم سیاسی است دعوت کرده است، متذکر شد: متاسفانه برخی از ما از نماز جمعه غافل هستیم و این امر در حالی است که نماز جمعه ثمرات فراوانی دارد.

این مسئول با بیان اینکه به برکت انقلاب نزدیک ۹۰۰ نماز جمعه در گوشه و کنار کشورمان برگزار می‌شود، تصریح‌ کرد: نماز جمعه یکی از یادگاری‌های ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) است، نمازی عبادی و سیاسی مربوط به نظام و انقلاب است که وابسته به هیچ طایفه و قبیلهای نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه هر کسی که دلداده انقلاب و اسلام باشد، در نماز جمعه شرکت کرده و با حضور خود موجب رونق این نماز می‌شود، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه رؤسای ادارات قرار گیرد، این است که علاوه بر اینکه خودشان در نمازجمعه حاضر می‌شوند زمینه حضور کارمندان خود را نیز در این نماز عبادی و سیاسی فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه عامل اصلی تحکیم انقلاب است، خاطرنشان کرد: نماز جمعه مهم‌ترین محل برای بیان احکام و معارف حق و مهم‌ترین کانون برای اجرای سیره الهی در جامعه است.

امام جمعه ابهر در این مراسم امام جمعه ابهر با بیان اینکه در نماز جمعه هیچ اعتباری از بیت‌المال دریافت نمی‌شود تصریح کرد: علی‌رغم عدم تخصیص اعتبار و ردیف بودجه ای نماز جمعه منشاء آثار خیر بسیاری است.

حجت‌الاسلام سعید مرادپور با تاکید بر اینکه نماز جمعه به هیچ حزب و جناحی وابسته نیست، افزود: نماز جمعه متعلق به همه مردم است و رئیس حزب ما خدا است و دبیر آن حزب ولایت است.

فرماندار ابهر در این مراسم تصریح کرد: حجت الاسلام رحیمی بیش از 15 سال در مسوولیت امام جمعه خدمات بسیاری در توسعه مراکز فرهنگی و اجتماعی داشته است.

وی در ادامه اضافه کرد: درشرایط کرونا حجت الاسلام رحیمی خدمات بسیاری رادر زمینه حمایت مسوولین بهداشت شهرستان و ترغیب و تشویق مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی داشته است.

فرماندار ابهر با اشاره به اینکه در ایام کرونا حوزه علمیه ابهر به نقاهتگاه بیماران کرونا داده شد افزود: در ایام کرونا 400 نفر از بیماران کرونایی در نقاهتگاه حوزه علمیه ابهر با کمک و همراهی حجت الاسلام رحیمی امام جمعه ابهر بهبود یافتند.

نوروزی با اشاره به آمار واکسیناسیون در شهرستان ابهر افزود: تا کنون 113 هزار نفر دوز اول را دریافت کرده اند که 86 درصد جمعیت و 63 هزار نفر دوز دوم را که 52 درصد جمعیت می باشد.

وی در ادامه گفت: از 13 هزار نفر دانش اموز 12 تا 18 ساله حدود 7 هزار نفر واکسینه و 27 نفر در بیمارستان های ابهر بستری هستند.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی که سابقه ۱۶ سال حضور در ابهر به عنوان امام ‌جمعه شهرهای صائین‌قلعه و ابهر را دارد، تودیع و حجت‌الاسلام سعید مرادپور به عنوان امام جمعه جدید این شهر معرفی شد.

حجت‌الاسلام سعید مرادپور پیش از این به عنوان امام جمعه شهر اسکو در آذربایجان‌شرقی فعالیت داشت و امروز به عنوان امام جمعه ابهر معرفی شد و حجت‌الاسلام رحیمی امام جمعه سابق این شهرستان نیز طی حکمی به عنوان امام جمعه ساوه منصوب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *