به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از ایسنا، حجت‌ عسگری در همایش روز شوراها با بیان اینکه مسئولان باید شوراها را دریابند، اظهار کرد: شوراها پناهگاه مردم  هستند، لذا باید به جایگاه آن‌ها توجه ویژه‌ای شود .

وی با اشاره به وجود آیه قرآن درباره شوراها، تصریح کرد: وجود این آیه بیانگر جایگاه شورا و مشورت در دین مبین اسلام است .

رئیس شورای اسلامی ابهر با تاکید بر اینکه در حوزه امور شهری و روستایی اغلب نگاه‌ها به شورا، شهرداری و دهیاری است، ادامه داد: این امر در حالی است که بودجه شهرداری‌ها کفاف بسیاری از کارها را نمی‌دهد .

حجت‌ عسگری با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۵ شهرداری ابهر ۳۱ میلیون تومان بود، تصریح کرد: پس از تصویب مجلس مبنی بر استانی شدن ارزش‌افزوده شهرستان ابهر از این موضوع بسیار متضرر شد تا جایی که بودجه ۳۱ میلیارد تومانی شهرداری به ۱۵ میلیارد تومان تقلیل یافت .

رئیس شورای اسلامی ابهر با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری ابهر بیش از ۴۰۰ پرسنل دارد، یادآور شد: هیچ منبع درآمدی جایگزین ارزش‌افزوده کسر شده، نشده است .

حجت‌ عسگری با اشاره به اینکه برخی تصمیم‌گیری‌های در گذشته به اشتباه گرفته شده است، ادامه داد: امروز ما پاسخ‌گوی بسیاری از تصمیمات غلط گذشتگان هستیم .

وی با تاکید بر اینکه اگر مشکل مردم را حل نمی‌کنیم نباید مشکل جدیدی به مشکلات آنان اضافه کنیم، تصریح‌ کرد: اگر مسئولان وظیفه خود را درست انجام ندهند مردم به نظام بدبین خواهند شد .

رئیس شورای اسلامی ابهر با اشاره به اینکه در صورت کوتاهی فاضلاب شهرستان ابهر در آینده نزدیک به یک بحران تبدیل خواهد شد، ادامه داد: باید گام‌های عملیاتی برای حل این مشکل برداشته شود .

عسگری یادآور شد: بحث فاضلاب در گذشته در حالی پایان یافته اعلام شد که هنوز ۵۰ درصد از این طرح باقی مانده است و برای اتمام آن بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *