پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دارد هر صبح

زندگینامه شهید هادی طارمی را به مناسبت سومین سالگردش و شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی میخوانیم
709_906

شهید هادی طارمی از شهدای ابهر در سال ۱۳۵۸ در روستای قمچ آباد شهرستان ابهر دیده به جهان گشود.

سه سال بیشتر نداشت که برادر بزرگترش را در عملیات خیبر از دست داد.در آن سن و سال کم هادی مفهومی از ایثار و شهادت را درک نمیکرد.

اما وقتی بعد از ۱۱ سال، در حالیکه هادی ۱۴ ساله بود،پیکر برادر شهیدش، جواد به وطن بازگشت، درست همزمان با دوران نوجوانی و شکل گیری پایه های ایمانی و اخلاقی هادی بود و او هدف خود را که چیزی جز شهادت نبود،انتخاب کرد.

شهید هادی طارمی

شهید هادی طارمی در سال ۱۳۷۹ ،درست زمانی که دوران سربازی خود را به اتمام رساند به دلیل علاقه خاص و شرایط منطبق با روحیاتش، به سپاه پاسداران پیوست.

ابتدا در پادگان قدس برای نیروهای عراقی و سوریه آموزش نظامی میداد و سپس در سال ۱۳۹۰ به سوریه رفت و مدتی را در آنجا گذراند.

هادی طارمی در سال ۱۳۸۴ ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو فرزند دختر به نامهای محیا و هانیه است که در زمان شهادت پدر ۹ ساله و ۴ ساله بودند.

شهید هادی طارمی

محیا، دختر شهید هادی طارمی

بابا به نماز به خصوص نماز اول وقت بسیار اهمیت میداد.او برایم محرابی خریده بود تا در آنجا نماز بخوانم.

وقتی خانه بود نماز جماعت دو نفره میخواندیم و برای اینکه من خنده ام نگیرد از مادر خواسته بود تا وارد اتاق نشود.

بابا خیلی دوست داشت که ما حجابمان را رعایت کنیم.

همیشه به من توصیه میکرد که مراقب حجابم باشم.دوست دارم با عمل به وصیت بابا دلش را شاد کنم.

شهید هادی طارمی

مادر شهید هادی طارمی 

من ۹ فرزند داشتم ۳ فرزند دختر و ۶ فرزند پسر.

فرزند اولم جواد بود که در ۱۵ سالگی به جنگ رفت و در عملیات خیبر به شهادت رسید.

پیکر ایشان بعد از ۱۱ سال به میهن اسلامی بازگشت.

در سال ۱۳۷۳زمانی که پیکرشان به کشور بازگشت، هادی ۱۶ ساله بود و دیدن پیکر برادرشهیدش تحولات زیادی در درون هادی به وجود آورد و در خودسازی شخصیت هادی تاثیر زیادی گذاشت.

هادی فرزند ششم بود و چهارمین فرزند پسر خانواده بود.

اخلاص هادی باعث شهادتش شد.

انسان وقتی اخلاص داشته باشد ایمانش قوی میشور و اینها باعث میشود فرد خستگی ناپذیر شود.

هادی از شهادت حرفی نمیزد شاید به خاطر اینکه ما ناراحت نشویم و نگرانش نباشیم اما در چهره اش میدیدیم که مشتاق شهادت است اما به زبان نمی آورد.

همسر شهید هادی طارمی

مریم شریفی همسر شهید هادی طارمی ۱۴ سال پیش با او ازدواج کرد.

او می گوید: از همان ابتدا که هادی را دیدم دل بستهاش شدم، میدانستم در کنار هادی خوشبخت میشوم.

در طول زندگی مشترکمان هادی هیچوقت ناراحتم نکرد.

اصلا شخصیتاش طوری بود که نمی توانست کسی را با کارها یا حرفهایش ناراحت کند. همیشه مراقب بود تا کسی از دستش دلخور نشود.

خانم شریفی از علاقه همسر شهیدش به اهل بیت(ع) می گوید: هادی امام حسین(ع) را خوب می شناخت. او از جوانی در این راه قدم گذاشت، اگر چه فردی کم صحبت بود اما بیشتر مرد عمل بود.

همه دغدغهاش نابودی اسرائیل بود. آرزو داشت روزی نابودی کامل اسرائیل را ببیند. هر بار صحبت از نابودی اسرائیل میشد لبخند بر لب میآورد.

او از آخرین روزی که همسرش رفت میگوید: آاقا هادی عاشق کارش بود. هر بار که میخواست ماموریت اعزام شود خود را آراسته میکرد و بهترین لباسهایش را میپوشید و با شوق و اشتیاق میرفت. روز سهشنبه آخرین باری که رفت هم لباسهای نو پوشیده بود.

همسر شهید طارمی حرفهایش را ادامه می دهد: آقا هادی راهش را با جان و دل انتخاب کرده بود. هدف او دفاع از اسلام بود و به شغلش به عنوان یک هدف نگاه می کرد. هیچوقت سختیهای کار به چشمش نمی آمد و از سختیها سخن نمیگفت.

485697 940

شهادت هادی طارمی

در جریان حمله به کاروان الحشد الشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد که بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ به وقوع پیوست،سپهبد قاسم سلیمانی فرملنده نیروی سپاه قدس به همراه مهندس ابومهدی المهندس معاون نیروهای الحشد الشعبی،سردار سرتسپ شهید حسین جعفری نیا،سرهنگ پاسدار شهید شهروز مظفری نیا،سرگرد پاسدار هادی طارمی،سروان پاسدار شهید وحید زمانی نیا و چند نفر از اعضای حسد الشعبی از جمله شهید محمد الشیبانی به شهادت رسیدند.

پیکر مطهر شهید هادی طارمی پس از تشییع در اهواز ، مشهد،قم و تهران به بهشت زهرای تهران منتقل شد و با وداع جانسوز خانواده و همرزمان در کنار مزار برادرش شهید جواد طارمی که در سن ۱۵ سالگی در سال ۶۲ در عملیات خیبر به شهادت رسیده بود، در قطعه ۵۰ آرام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر