پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دارد هر صبح

به گزارش گروه حماسه و مقاومت پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از واحد ایثار زنجان، مرحومه حاجیه خانم « پروین تاریوردی »، مادر شهید معظم « قربان حاج حسنی» بر اثر کهولت سن، دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

گفتنی است مراسم شام غريبان مادر شهید حاج حسنی روز یکشنبه 16 دیماه سال 1397 بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء از ساعت ۱۸ الی ۱۹ در مسجد جامع شناط منعقد می شود.

مراسم ترحيم این مادر شهید والامقام نیز روز یکشنبه 16 دیماه سال 1397 از ساعت 14 الي 16 در مسجد جامع شناط ابهر برگزار می شود.

گفتنی است شهید قربان حاج حسنی در اول شهریورماه 1340 در شناط ابهر در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود، دوران ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را در مدارس منطقه شناط سپری نمود.

با شکل گیری راهپیمایی ها حضور فعال داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری در مسجد جامع شناط به کمک فقرا و مستضعفان شتافت.

در کمیته انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی فعالیت گسترده ای داشت و با شروع جنگ تحمیلی به همراه چند تن از دوستانش از جمله شهید جعفر زینلخانی، اسرافیل تارقلی، حسین دست پس و دیگران در تاریخ سیزدهم اسفندماه سال 1360 جهت آموزش به پادگان 21 حمزه تهران اعزام شدند.

پس از یک ماه آموزش در دهم فروردین ماه سال 1361 به جبهه های غرب کشور اعزام شدند، در جبهه علاوه بر انجام وظایف، کلاس های فرهنگی تشکیل می داد و باعث رشد فرهنگی بسیجیان می شد.

شهید حاج حسنی در 23 تیرماه سال 1361 در منطقه پیرانشهر بر اثر اصابت مستقیم گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در جوار سایر شهدا در گلزار شهدای شناط آرام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر