به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر ؛ محمدرضا ذوالقدری‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که شهر تنها یک کالبد بی‌جان و بدون حیات نیست، اظهار کرد: شهر بستری برای زندگی است و باید علاوه بر انجام خدمات عمرانی، فعالیت‌های زیباسازی نیز در شهرها انجام شود.

وی با بیان این‌که بحث زیباسازی شهری یکی از مقولات مهم شهرسازی است، زیرا محیط شهری می‌تواند به آرامش روح و روان و سلامت روانی شهروندان کمک کند، ادامه داد: روشنایی مطلوب و مناسب با ایجاد وضوح دید برای مردم و روشن کردن نقاط پنهان و جرم‌خیز، موجب راحتی و آسایش شهروندان برای حضور در فضاهای شهری می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: نورپرداری مناسب فضاهای شهری، موجب کارآیی بیشتر آن‌ها در همه اوقات شبانه‌روز شده و با حضور دائمی شهروندان در فضا به نوعی رونق اقتصادی مکان را نیز به همراه خواهد داشت.

ذوالقدری‌ها با اشاره به اینکه نورپردازی مناسب می‌تواند یکی از عوامل تقویت‌کننده هویت یک مکان و ارتقای شخصیت ویژه آن محسوب شود، افزود: با نورپردازی مناسب می‌توان بر جذابیت و در نتیجه سرزندگی شهر یا آرامش فضاهای آن افزود.

شهردار ابهر با بیان این‌که این مجموعه، زیباسازی معابر عمومی و بلوارهای شهری را در دستور کار قرار داده است، اضافه کرد: مبلمان شهری بلوار خرمشهر، طالقانی جنوبی، بلوار انقلاب و بلوار شهید بهشتی از برنامه‌های شهرداری ابهر است.

وی با بیان این‌که شهرداری تلاش دارد تا شهروندان سبک زندگی سالم را در دستور کار خود داشته باشند، بیان کرد: شهرداری تلاش می‌کند با زیباسازی و مناسب‌سازی شهر تمایل شهروندان به پیاده‌روی را افزایش دهد.

یک پاسخ

  1. درخت موجودی زنده است و تاباندن نور در تمام مدت شب با مختل کردن خواب شبانه گیاه، به خشک شدن تدریجی آن می انجامد.
    شهروندان از شهرداری تقاضا دارند که جلوی اینکار گرفته شود آنچنان که شورای شهر تهران با تذکر محققان امر، برای چنارهای ولیعصر جلوی اینکار را گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *