پایگاه خبری صبح ابهر

سلامی دوباره دار هر صبح

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
سد کینه ورس

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از تحلیل بازار ؛ اسماعیل افشاری در گفتگو با خبرنگار بازار، به وضعیت سد کینه ورس در شهرستان ابهر اشاره کرد و گفت: با ذخیره ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب آب در پشت سد تاکنون ۹۷ درصد ظرفیت این سد پر شده است.

وی به وضعیت سد تالوار نیز اشاره کرد و یاد آورشد: این سد از سال ۹۲ آبگیری شده و در بارندگی‌های اخیر بعد از سال ۹۸ حجم قابل توجهی آب در پشت سد ذخیره شده که این ورودی آب مطلوب بوده  است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان، میزان حجم مخزن سد تهم را ۶۵ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب اعلام کرد و یاد آور شد: از اول مهر سال گذشته تا به امروز حجم مخزن سد تهم نسبت به سال گذشته بیش از دو درصد افزایش داشته است.

افشاری با بیان اینکه مخزن سد گلابر بیش از ۷۳ درصد آب دارد، تاکید کرد: این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۶۴ درصد بوده است.

وی به حجم آب سد کینه ورس اشاره کرد و گفت: این سد ۹۷ درصد پر بوده و حدود ۱۵ میلیون و ۶۵۰ هزار متر مکعب آب پشت آن است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان، تصریح کرد: مصرف سرانه آب شهروندان زنجانی روزانه ۲۵۰ لیتر در ثانیه است و باید در مصرف آب مدیریت لازم را مد نظر قرار دهند.

افشاری افزود: برای جلوگیری از کاهش ذخایر زیر زمینی باید مدیریت مصرف درست آب در جامعه آموزش داده شود و تحقق این امر هم نیازمند فرهنگ سازی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار