دکتر حسن شجاعی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی گفت : جاده ابهر قیدار نیازمند تعریض میباشد
دکتر حسن شجاعی

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از خانه ملت ؛ حسن شجاعی علی آبادی نماینده مردم ابهر خرمدره و سلطانیه در نشست علنی امروز (یکشنبه 9 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: سوزاندن پرچم همجنسبازان را در غرب محکوم می کنند، اما سوزاندن قرآن را نشانه آزادی می دانند!

وی در ادامه گفت همین کار نشانه سقوط تمدن در غرب از یکسو و اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران از سوی دیگر است.

نماینده مردم ابهر،خرمدره و سلطانیه در تذکر به وزیر ورزش و جوانان و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ساخت ورزشگاه 3 هزار نفری ابهر از سال 86 آغاز شد و مقرر بود که با یک میلیارد تومان به بهره برداری برسد، اما تاکنون حدود 10 میلیارد تومان برای آن هزینه شده و برای تکمیل آن نیز به 40 میلیارد تومان نیاز است. این ورزشگاه تاکنون 4 نماینده، 8 وزیر، 5 استاندار و 6 فرماندار به خود دیده و همچنان ناتمام است!

دکتر حسن شجاعی اضافه کرد: در طول دوران نمایندگی، فساد مالی، مشکلات فنی و مهندسی و اشکالات اداری و حقوقی این پروژه را احصا کردیم و امروز نیز اعتبار مورد نیاز برای شروع پروژه تامین شده، اما با کوتاهی مسئولان استانی و وزارت ورزش، هنوز تکمیل نشده است. در صورت عدم اجرای عملیات عمرانی ناچارم از ابزارهای قانونی برای برخورد با کوتاهی های بی بهانه استفاده کنم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تذکر به وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: جاده ابهر قیدار تلفات بسیاری گرفته و نیازمند تعریض است، همچنین راه تاکستان به زنجان باید 4 بانده شود.

لازم به ذکر است جاده ابهر قیدار به عنوان یک جاده شریانی تعریف شده که روزانه از حجم بالای تردد برخوردار است.

این راه ارتباطی یکی از جاده‌هایی است که به لحاظ داشتن تردد بالا، روزانه شاهد تصادفات بالایی است، تصادف‌هایی که تاکنون چندین خانواده را در سوگ عزیزان خود نشانده است.

به لحاظ قرارگیری چندین روستا در مسیر جاده ابهر قیدار ، روزانه معلمان بسیاری که در روستاهای این مسیر قرار دارند، مجبور به تردد در این جاده مرگ هستند. بدون استثناء به صورت هفتگی شاهد انتشار اخباری در زمینه تصادف در این جاده هستیم، به طور مثال شب گذشته برخورد شدید دو وسیله نقلیه در جاده ابهر به قیدار یک کشته و دو مجروح بر جای گذاشت.

از مهم‌ترین دلایل حادثه‌خیز بودن این جاده ابهر قیدار می‌توان به حجم بالای تردد در این محور و عریض نبودن آن اشاره کرد که این موضوع حساسیت دو بانده کردن این جاده را دوچندان می‌کند. هر چند طی سالیان اخیر تعریض جاده ابهر قیدار و دوبانده کردن آن در دستور کار قرار گرفته است اما عملیات اجرایی به آن نحوی که باید، در این جاده صورت نگرفته است.

مسیر 60 کیلومتری جاده ابهر قیدار ، مراکز شهرستان‌های خدابنده و ابهر را به هم متصل کرده است و از آنجایی که خدابنده پهناورترین شهرستان شمال‌غرب کشور و ابهر نیز پرجمعیت‌ترین شهرستان استان است، تعریض جاده ابهر قیدار می‌تواند نفش بسیار موثری در ارتباطات این دو شهرستان داشته باشد.

جاده ابهر قیدار

شجاعی تصریح کرد: موضوع زمین اصناف شهرستان خرمدره 25 سال است که مردم را آزار می دهد، هر چند مراحلی طی شده، اما امیدوارم هر چه سریعتر پیگیری شود. میدان ورودی خرمدره با کوتاهی مسئولان استانی سال هاست ناتمام مانده که باید تکمیل شود.

دکتر حسن شجاعی افزود: اجرای طرح ویژه سلطانیه پس از مطالعه توسط وزارت راه و شهرسازی باید آغاز شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تذکری به وزیر میراث فرهنگی تاکید کرد: طرح ارگ گنبد سلطانیه به سرعت آغاز شود.

وی همچنین خواستار رفع مشکلات شهرک صنعتی حوزه انتخابیه اش و تسریع در امور سرمایه گذاری در حوزه شهرک تخصص کفش شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *