سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۳) در نمایشگاه بین المللی تهران از غرفه های شرکت های مختلف این وزارتخانه از جمله شرکت های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری، دیدن کرد.
علیرضا شمس نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش گروه رسانه های دیگر پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مرتضوی روز سه شنبه با حضور در نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو) که علیرضا شمس معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری او را همراهی می کرد از غرفه های شرکت های صندوق بازنشستگی کشوری بازدید کرد

مرتضوی در جریان این بازدید، که علیرضا شمس معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری او را همراهی می کرد، از غرفه های شرکت های بیمه ملت، آپادانا سرام، ایرانگردی و جهانگردی، کفش ملی، صنایع غذایی پیچک، هواپیمای آسمان و صنایع شیر ایران و تعداد دیگری از شرکت های تابعه صندوق بازنشستگی دیدن کرد و در جریان فعالیت ها و عملکرد شرکت های حاضر در این نمایشگاه قرار گرفت.

 

صادرات ۱۴۰میلیون دلار انواع محصولات صنایع شیر ایران

مدیرعامل شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران در حاشبه برگزاری نمایشگاه اکسپو در گفت و گو با خبرنگار آتیه آنلاین گفت: ظرفیت صادرات در رشد و استمرار تولید بسیار مهم و برجسته است به‌ویژه کشورهایی که در حوزه صادرات کارنامه و عملکرد قابل دفاع و موثری دارند قطعا نقش آنها در افزایش درآمدهای ارزی و رشد اقتصادی کشور بیشتر و انکارناپذیر است.

«مرتضی اعیانی» در تفکیک دو دسته محصول تولیدی این شرکت عنوان کرد: دسته‌ای از محصولات ما از جمله خامه و شیر استریلیزه قابل عرضه در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها هستند. دسته دوم محصولات شرکت در حلقه تولید مواد غذایی از جمله کیک‌ها ، کلوچه و مواد لبنی کاربرد دارند و در کشورهای هدف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیر عامل شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران تاکید کرد: شیر خشک صنعتی، کره‌های فله‌ای، پودر بستنی در کشورهای هدف مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

اعیانی درباره کشورهای هدف صادرات محصولات شرکت اضافه کرد : محصولات ما عمدتا به کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان، پاکستان، ارمنستان، ترکمنستان و روسیه صادر می‌شوند.

او درباره حجم و میزان صادرات محصولات شرکت افزود : سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۴۰ میلیون دلار صادرات و ارزآوری به کشور داشتیم.

خدمت رسانی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی در ۶۰ نقطه جغرافیایی ایران اسلامی

مسئول برنامه‌ریزی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی گفت: با توجه به حضور و فعالیت ۱۳ شرکت و ۴۵ شعبه در زیرمجموعه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی، می‌توان آن را هلدینگ انبارهای عمومی دانست که در حدود ۶۰ نقطه جغرافیایی خدمات لازم را به صاحبان کالا و تجار در سطح کشور ارائه می‌دهد.

«حمیدرضا آوینی» در گفت و گو با خبرنگار آتیه آنلاین، با اشاره به اینکه این شرکت در مدت بیش از ۶ دهه فعالیت بازوی اجرایی و امین گمرک جمهوری اسلامی ایران شناخته شده است، افزود: شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی در سال ۱۳۸۷ در طی تغییراتی از زیرمجموعه وزارت اقتصاد تحت مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری قرار گرفت.

او بیان کرد: ما در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی تقریباً در این مسیر در حوزه حمل و نقل بین‌المللی، انبارداری و تخلیه و بارگیری کالا در محوطه گمرکی و البته در حوزه حمل و نقل داخلی حضور داریم.

مسئول برنامه‌ریزی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی گفت: به طور تقریبی ۹۵ درصد بار واردات کشور در حوزه واردات و حدود ۷۰ درصد بار واردات در بخش زمینی در اختیار انبارهای شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی قرار دارد. در حوزه دریایی نیز این شرکت با حضور در بنادر امام خمینی(ره) و لنگه فعالیت داریم که در این بخش با شرکت‌ها و فعالان حاضر در بندر رقابت داریم.

وی در ادامه نشان دادن توانایی‌های شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی در حوزه لجستیک را از مهم‌ترین اهداف حضور در این نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ادانست و بیان کرد: بیش از ۳۰ نقطه از مجموع وضعیت جغرافیایی انبارهای شرکت در حوزه‌های مرزی با فعالیت‌های صادراتی محسوب می‌شود که ما با حضور در این مکان‌ها خدمات لازم به تجار و صادرکنندگان ارائه می‌دهیم.

صباجهاد جزو ۵ کارگزاری برتر کشور است

کارشناس پذیرش بورس کالای کارگزاری صباجهاد نیز در گفت و گو با خبرنگار آتیه آنلاین در ارتباط فعالیت کارگزاری صباجهاد گفت: این کارگزاری از زمان تاسیس در سال ۱۳۸۳در حوزه بورس کالا رتبه الف را در اختیار دارد، به این معنی که این شرکت را باید جزو پنج کارگزاری برتر کشور به شمار آورد. کارگزاری صباجهاد زیرنظر صندوق بازنشستگی کشوری ارائه خدمات مختلف و متنوعی را در حوزه‌های مربوط به بازار سرمایه در دستور کار دارد.

این کارشناس حوزه بورس کالا در گفت و گو با خبرنگار آتیه آنلاین و در ادامه با تاکید بر اینکه ارائه خدمات مرتبط با بازار بورس توسط ۱۳ شعبه فعال این کارگزاری در شهرهای مختلف به مشتریان برعهده دارد، بیان کرد: کارگزاری صباجهاد به صورت مستقیم با بورس کالا در ارتباط بوده و ارائه خدمات لازم این نوع فعالیت‌ها را بر عهده دارد.

کارشناس پذیرش بورس کالای کارگزاری صباجهاد ادامه داد: معرفی شرکت کارگزاری صباجهاد و بازاریابی در حوزه‌های مالی و بازارسرمایه کشور از اهداف اصلی تعیین شده برای حضور این شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو (expo ۲۰۲۳) است.

«فاطمه دشتی» در ادامه اخذ کد بورسی برای مشتریان حقیق و حقوقی، تحلیل کالاهای ارائه و عرضه شده در بورس کالا، ارائه مشاوره به فعالان بازار سهام درباره قیمت‌های خرید، پذیرش و عرضه محصولات در بورس کالا و انرژی، انجام معاملات آتی در حوزه بورس کالا، خرید و فروش انواع محصولات صنعتی معدنی و تمامی محصولات عرضه شده در بورس کالا را بخشی از خدمات کارگزاری صباجهاد معرفی کرد.

وی همچنین بیان کرد: کارگزاری بورسی صباجهاد از عرضه کنندگان پتروشیمی و پلی پروپیلن جم، صبافولاد و خلیج فارس محسوب می‌شود که دیگر کارگزاری‌ها نیز خرید محصولات پتروشیمی جم را از طریق این شرکت انجام می‌دهند.

رایزنی برای صادرات محصولات کاغذسازی از روسیه تا آفریقا در جریان اکسپو۲۰۲۳

مدیر عامل صنایع کاغذسازی قائمشهر در نمایشگاه اکسپو گفت: صادرات شرط لازم توسعه کشور است و کاغذسازی قائمشهر نیز از فرصت اکسپو برای معرفی محصولات و توسعه صادرات در بازارهای هدف استفاده می‌کند.

«مهدی کاملی» گفت: این مجموعه انواع محصولات سلولزی و بهداشتی در سطح کشور تولید و توزیع می‌کند.

او در ادامه افزود: ما تنها تولیدکننده محصولات سلولزی- بهداشتی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هستیم و با چهار برند سرو، پرژن، ونوشه و آزالیا محصولات خود را در سراسر کشور توزیع می‌کنیم.

او در مرور سابقه فعالیت شرکت گفت: سابقه فعالیت آن به ۵۰ سال پیش در سال ۱۳۵۵ با نام حریر در قائمشهر به ثبت رسید و اوایل دهه ۷۰ بورسی شد و دهه ۸۰ متاسفانه به دلیل مشکلاتی توقف فعالیت داشت و در دهه ۱۳۹۰ مجدد شروع به فعالیت کرد.

کاملی افزود: در حال حاضر این مجموعه در شهرستان قائمشهر با اشتغالزایی مستقیم بیش از ۵۰ نفر مشغول به تولیدند.

کاملی اضافه کرد: برنامه‌ریزی صادرات محصول از ظرفیت باقیمانده تولید را در دستور کار قرار داده‌ایم. ما در حوزه تولید محصولات سلولزی به خودکفایی رسیده‌ایم و قطعا برای صادرات محصول پرقوت‌تر فعالیت خود را دنبال می‌کنیم.

کاملی اضافه کرد: پیش از کرونا صادرات ما خوب بود و پس از آن با کاهش محصول در کشور، صادرات محصولات ممنوع شد و بخشی از بازارهای بدست آمده در کشورهای همسایه از دست رفت. پس از کرونا وزارت صمت مجوز صدور به تولیدکنندگان این محصولات را صادر کرد.

او در ادامه گفت: امیدواریم این حضور اول نمایشگاهی ما دستاوردهای خوبی داشته باشد، از روز اول نمایشگاه نمایندگانی از کشورهای همسایه از جمله روسیه، قرقیزستان، قزاقستان و برخی کشورهای آفریقایی از غرفه بازدید و مذاکراتی نیز صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *