شهردار زنجان گفت: ایام محرم برای زنجانی‌ها به دیل برگزاری مراسم هشتم محرم ایام ویژه‌ای است و امروز دو سال پس از دوری از یوم‌العباس در تدارک این مراسم بزرگ حسینی هستیم.
13980617001180637035731574804021_27959_PhotoN

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از خبرگزاری فارس ، علیرضا فیروزفر در مراسم رونمایی از فیلم «سروها ایستاده می‌میرند» اظهار داشت: زنجان شهری است که در هر دوره خاص و زبانزد بوده است.

شهردار زنجان تصریح کرد: وقتی صحبت از ندای انقلاب و سربازان انقلاب اسلامی برای شکوفایی آن است، همه تا پای جان هستند و زنان آن نخستین تجمع بانوان قبل از انقلاب را رقم می‌زنند و الگوی کشور می‌شوند.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از دفاع کیان میهن اسلامی می‌شود، جوانان پای بر عرصه نهاده و در خط تمامی عملیات‌ها خط‌شکن می‌شوند و عنوان غواصان دریادل را به خود اختصاص می‌دهند.

فیروزفر با اشاره به اینکه زنجانی‌ها در مشق سربازی و عشق به ائمه اطهار(ص) پایتخت شور و شعور حسینی لقب گرفته‌اند، افزود: همین مردم در یوم‌العباس همایشی رقم می‌زنند که همه انگشت به دهان می‌مانند و آنجا که از گمنانی حرف زده می‌شود سرلشگر شهید سلیمانی آنچنان گمنام جاویدالاثر می‌شود که امروز همه به پای این شهید بزرگ قیام می‌کنند.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه زنجان برگزاری مراسم هشتم محرم در پیش دارد، تصریح کرد: ایام محرم برای زنجانی‌ها به دیل برگزاری مراسم هشتم محرم ایام ویژه‌ای است و امروز دو سال پس از دوری از یوم‌العباس در تدارک این مراسم بزرگ حسینی هستیم.

وی با اشاره به رونمایی از فیلم «سروها ایستاده می‌میرند» اضافه کرد: ساخت این فیلم برای آن بوده که عرض ارادتی به این شهید بزرگوار داشته باشیم.

گفتنی است، فیلم «سرو‌ها ایستاده می‌میرند» به نویسندگی و کارگردانی «ابوالفضل گلفام» تولید شده است.

زندگینامه شهید جاویدالاثر امیر سرلشگر خلبان «علی‌محمد سلیمانی» است که به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان و با مشارکت شهرداری زنجان، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تولید شده است.

«علی‌محمد سلیمانی» بیست و سوم اردیبهشت ۱۳۲۵، در زنجان به دنیا آمد. پدرش محمود نام داشت.

این شهید بزرگوار به عنوان سرهنگ خلبان در جبهه حضور یافت و ششم بهمن ۱۳۶۱، در حین ماموریت گشت زنی در منطقه خارک مورد اصابت موشک هواپیمای دشمن قرار گرفته و به شهادت رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر