مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: با تلاش شبانه‌روزی تیم‌های عملیاتی هلال احمر اجساد 2 مفقودی شهرستان ابهر در ضلع شرقی ارتفاعات قله سندان پیدا شد.
235462

به گزارش گروه حوادث پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از فارس ؛ حکمت اله هاشمی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان عصر امروز در حاشیه عملیات امداد و نجات برای مفقودان گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: روز دوشنبه مفقودی 2 نفر از هم‌وطنان توسط یکی از خانواده‌ها به ندای امداد هلال‌احمر برای امدادرسانی اطلاع داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان تأکید کرد: هماهنگی با تیم‌های عملیاتی واکنش سریع و کوهستان در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرم‌دره انجام و به‌صورت آماده‌باش درآمدند.

در حال بارگذاری پخش کننده...

وی گفت: با تشریک‌مساعی نیروی انتظامی و دادستانی شهرستان ابهر و مدیریت بحران 9 تیم عملیاتی متشکل از 29 نیرو و 6 خودروی عملیاتی از روز دوشنبه ششم آذر اقدام به جستجو و نجات در منطقه خراسانلو کردند.

هاشمی تأکید کرد: بدون فوت وقت، تیم ها عملیات جستجو و نجات را آغاز کردند و با شب مانی در منطقه خراسانلو و جستجوی مناطق اطراف با همکاری هیات موتورسواری مرکز استان و اهالی روستای مهستان،  خراسانلو و تیم آنست این عملیات را با گسترش شعاع ادامه دادند.

254678

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان ادامه داد: شامگاه گذشته با دریافت مجوز از ریاست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور امروز تیم امداد هوایی به توجه به صعب العبور بودن منطقه به ضلع شرقی ارتفاعات قله سندان که ارتفاع آن به 2 هزار و 984 متر می‌رسد، اعزام شدند.

وی گفت: 60 نیرو  با 15 خودروی کمک دار و آمبولانس نیز طی امروز و روز گذشته مجدد عملیات جستجو را ادامه دادند.

هاشمی اظهار داشت: قبل از ظهر امروز ابتدا امکاناتی که مفقودان به همراه داشتند و سپس در شعاع یک‌کیلومتری نیز اجساد این 2 هم‌وطن پیدا شد.

675432

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان متذکر شد: انتظار می‌رود خانواده‌های مفقودان حادثه مفقودی را هر چه سریع‌تر به هلال احمر و ارگان‌های متولی اطلاع می‌دادند تا با مکانیسم و تاکتیک‌های عملیاتی این مفقودین، سالم به آغوش خانواده‌های خود بازمی‌گشتند.

وی گفت: اطلاع‌رسانی چنین حوادثی در دقایق اولیه به کاهش تلفات جانی کمک قابل‌توجهی می‌کند.

235462

هاشمی  با بیان اینکه این عملیات با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی شهرستان ابهر انجام شد، خاطرنشان کرد:  تیم های عملیاتی از شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم‌دره و خدابنده، اهالی روستای مهستان، خراسانلو و هیات موتورسواری مرکز استان از روز دوشنبه در حال جستجو و نجات بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *