به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر ؛ وزیر بهداشت در زنجان و ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کروناویروس با اشاره به اینکه کرونا یکی از پیچیده‌ترین ویروسها بوده که همه دنیا را گرفتار کرده است افزود: سال‌ها با این ویروس زندگی خواهیم کرد و باید بدانیم، واکسیناسیون تنها راه علاج این بیماری نیست و حتی با تزریق واکسن هم باید پروتکل ها رعایت شود.

وی با تاکید بر جدی گرفتن درمان بیماران کرونایی اظهار داشت: در استان خوزستان با انجام اقدامات درمانی مناسب درخصوص ویروس جدید، موفقیت‌های خوبی کسب شده است.

این مسوول، به بهره‌گیری از تجربه یکسال گذشته در خصوص کنترل ویروس جدید تاکید کرد و گفت: در بحث ترخیص و سرپایی دقت بیشتری باید انجام گیرد و ازطرفی با فعالیت بیشتر حوزه پژوهش، باید آموزش از راه دور برای دانشجویان و مردم مدیریت شود.

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه هفته آینده روزهای سخت تری به لحاظ مدیریت کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون خواهیم داشت ادامه داد: در حوزه آموزش، پژوهش، درمان و بهداشت برنامه ریزی باید انجام گیرد و فضای فکری جامعه نیز نسبت به این بیماری بهبود یابد.

وزیر بهداشت در زنجان با بیان اینکه در حوزه توسعه اتفاقات خوبی در کشور رخ داده است افزود:در توسعه زیرساخت‌ها اقدامات خوبی انجام گرفته است اما تعداد تخت‌ها باید افزایش یابد و از طرفی استفاده از ظرفیت منازل، با برنامه “هر خانه یک پایگاه سلامت”، در حوزه بهداشت پیگیری شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: حوزه فرهنگی از حوزه‌های مهم و جدی این وزارتخانه است و در این خصوص باید ایجاد فضای نشاط در جامعه جدی گرفته شود تا دانشجویان تک بعدی تربیت نشوند.

این مسوول به حوزه دارو نیز اشاره کرد و گفت: میزان تولید داروهای داخل و وابستگی به خارج در این بخش حائز اهمیت است و تقریبا با وجود کرونا، اتفاقات بزرگی در این حوزه رخ داده است.

وی با اشاره به گام دوم انقلاب و ابلاغیه رهبر معظم انقلاب گفت: در دانشگاه‌ها هیاتی برای تبیین، تفسیر و اجرای این رهنمودها باید تشکیل شود چراکه یکی از اسناد بالادستی ارزشمند و ذی‌قیمتی است که باید جدی گرفته شود.

نمکی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان به عنوان یکی از بهترین‌های کشور، در بحث مدیریت ویروس کرونا بود و عملکرد خوبی در این زمینه داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر