شهردار ابهر گفت: با برنامه‌هایی که در شهرداری داریم به دنبال رقم خوردن اتفاقات خوب در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد ابهر هستیم.
photo11211696631

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صبح ابهر ؛ رضا حیدری در جلسه ستاد بازآفرینی شهر ابهر با اشاره به اینکه این شهر هم بافت فرسوده و هم بافت ناکارآمد دارد، اظهار کرد: هر یک از این بافت‌ها مشکلات و معضلات خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه در مرکز شهر ابهر و مرکز شناط بافت فرسوده داریم، تصریح کرد: مشکلی که در بافت فرسوده داریم مخروبه‌هایی است که در ایم بافت‌ها تشکیل شده است که در آینده مشکل‌ساز می‌شوند.

حیدری با توضیح اینکه بافت‌های فرسوده ابهر ریزدانه تیستند و اکثرا بزرگ بوده و خالی از سکنه هستند، عنوان کرد: تلاش می‌شود توجه ویژه به این بافت‌ها وجود داشته باشد‌‌

شهردار ابهر با توضیح اینکه حسین آباد و شریف‌آباد نیز جز بافت ناکارامد ابهر محسوب می‌شوند کا مشکلات و معضلات خاص خود را دارند، تصریح کرد: خوشبختانه سال قبل انتخاب مشاور انجام شده تا برای بازآفرینی شهر برنامه داشته باشیم تا اهداف و برنامه‌هایی که هم دولت و هم شهرداری پیگیر آن است محقق شود.

وی با اشاره به بسته‌ها و مشوق‌هایی که برای این بافت‌ها در نظر گرفته شده است، توضیح داد: هر چه سریع تر بتوانیم بسته‌های تشویقی و مشوق‌ها را اعلام کنیم هم در بافت فرسوده و هم در بحث بازآفرینی شهری می‌توانیم کارهای بسیار خوبی انجام دهیم.

مهندس حیدری با اشاره به ضرورت افزایش سهمیه قیر بافت فرسوده ابهر، توضیح داد: علاوه بر این موضوع نیازمند افزایش ردیف بودجه کشوری یا استانی برای بافت فرسوده ابهر هستیم.

وی با اشاره به اینکه در بافت فرسوده در سرانه‌ها نیز مشکل وجود دارد، افزود: به دنبال خرید زمین برای پارکینگ در بافت فرسوده هستیم اما خرید در بافت فرسوده بسیار سخت است زیرا اغلب مشارکت در این زمینه وجود ندارد.

شهردار ابهر با توضیح اینکه بین راه‌آهن و جاده ترانزیت ۱۱ ساختمان داریم که خالی از سکنه بوده و حالت مخروبه دارد می‌توان در قالب بازآفرینی شهری یا بحث ناکارآمد برای این‌ها طرح داشت، خاطر نشان کرد: این ساختمان‌ها هم سیما و منظر شهر را به هم ریخته و هم حادثه‌آفرین است.

در ادامه این‌جلسه نیز فرمامدار ابهر بر ضرورت تعیین تکلیف زمین‌های بلااستفاده در شهر تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *