به گزارش گروه سایر رسانه ها پایگاه خبری صبح ابهر به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، شاهپور علایی مقدم قائم مقام سازمان امور عشایر ایران در گردهمایی مدیران عامل تشکل ها و مسوولین امور عشایر کشور با اشاره به اینکه ما واقعاً نگران بعضی از تشکل ها هستیم.

دکتر شاهپور علایی مقدم افزود: اقتصاد مقاومتی با ضرر شکل نمی گیرد و این ما هستیم که باید فکر و تحول در مناطق عشایری ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه کار در تشکل ها هم مسؤولیت دنیوی دارد و هم مسؤولیت اخروی افزود: امروز در اینجا گردهم آمده ایم تا در طلیعۀ سال 98 با شعار “تشکل ها، رونق تولید، ارتقاء معیشت و رفاه عشایر برای رفاه و معیشت عشایر هم اندیشی و برنامه ریزی کنیم.

قائم مقام سازمان امور عشایر ایران با طرح این سوال که چرا شعار “تشکل ها، رونق تولید، ارتقاء معیشت و رفاه عشایر” را برای این گردهمایی انتخاب کرده ایم، مدیران تشکل ها را خطاب قرار داد و گفت: چگونه می شود ارتقاء رفاه و معیشت عشایر را عملیاتی کنیم؟ رونق تولید که فرمایش مقام معظم رهبری و شعار امسال است را چگونه می توانیم محقق کنیم؟

دکتر شاهپور علایی مقدم اظهار داشت: تمام سرمایه تعاونی های عشایری اموال عشایر است و همه ما که در این گردهمایی جمع شده ایم امانتدار اموال و ثروت عشایر هستیم.

قائم مقام سازمان امور عشایر ایران اضافه کرد: امروز در اینجا جمع شده ایم تا به عشایر سود برسانیم و تحول اقتصادی برای آنان ایجاد کنیم و برای تحقق شعار گردهمایی برنامه ریزی کنیم و این وظیفۀ بسیار خطیری است که بر دوش ما است.

دکتر شاهپور علایی مقدم با بیان اینکه امانتداری کار بسیار سختی است، افزود: ما امانتدار سرمایه قشری از جامعه هستیم که اتکا به خود و دام و مرتع و خدای بالا سرش دارد و نه تنها باید این امانت را حفظ کنیم، بلکه باید افزایش و رونق هم بدهیم و برای ارتقاء معیشت عشایر تحول اقتصادی ایجاد کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در دو سال اخیر هم اخبار خوب و هم اخبار بدی از تشکل ها داشتیم، ابرز داشت: همه با هم باید تلاش کنیم تا نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف مرتفع شود.

شاهپور علایی مقدم با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های قانونی ایجاد شده به نفع عشایر استفاده کنیم، گفت: یک روزی ممکن بود که قانون کم داشته باشیم، ولی امروز با رویکرد مثبت مجلس و دولت، در بخش عشایر ظرفیت های قانونی خوبی ایجاد شده است که باید از آن برای ایجاد توسعه و رونق اقتصادی جامعه عشایری بهره ببریم.

قائم مقام سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه مهم ترین ابزار برای ایجاد تحول، ابزار قانون است،

وی ادامه داد: در برنامه پنجم تنها یک ظرفیت قانونی برای عشایر وجود داشت و آن هم بیمه اجتماعی عشایر بود اما در برنامه ششم، 17 بار از عشایر نام برده شده است و 17 ظرفیت قانونی ایجاد شده که بخش عشایر را متحول کرده است و هنر تشکل ها این است که از این 17 بند قانونی به نفع عشایر استفاده کنند.

دکتر علایی مقدم در پایان با بیان اینکه شعار گردهمایی تشکل ها، رونق تولید، ارتقاء معیشت و رفاه عشایر” خیلی معنا دار است، افزود: همه عواملی که باید دست به دست هم بدهند تا این شعار محقق شود در این سالن گردهم آمده اند و ان شاءالله در گردهمایی بعدی گزارشی ارائه بدهیم که سراسر آن امید و ساماندهی اقتصادی برای عشایر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار
جدیدترین گالری تصاویر