رئیس شورای اسلامی شهر ابهر از آغاز طرح ساماندهی محوطه امامزاده اسماعیل (ع) شناط شهر ابهر خبر داد.
1402041206

به گزارش گروه سایر رسانه های پایگاه خبری صبح ابهر ؛ سجاد عبدی در گفت‌‌وگو با ایسنا، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، گفت: بقاع متبرکه و امامزادگان در برنامه ریزی های کلان مهندسی فرهنگی یکی از مراکز ثقل و کانون اصلی تحولات جامعه اسلامی به شمار می روند که تبیین این جایگاه و تبدیل آن به قطب فرهنگی کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

1402041207

وی تاکید کرد: آرامگاه های امامزادگان در شهرها و مناطق متعدد از جمله ابهر به مثابه پل های ارتباطی بین اعصار و قرون از دیدگاه مذهبی، تاریخی و هنری همواره در رشد و تعالی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی نقش بسزایی داشته و به عنوان مراکز مذهبی بعد از مساجد بیشترین کارکرد را در جوامع اسلامی دارند از این رو توجه به این اماکن مذهبی از اولویت‌های شورا و شهرداری است.

1402041201

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر با اشاره به اینکه یکی از امامزادگانی که نقش پررنگی در فرهنگ ابهر ایفای نقش می‌کند امامزاده شناط است، عنوان کرد: مردم ابهر و حتی شهرهای همجوار از دیرباز عشق و ارادات عمیقی به این امامزاده دارند و این امامزاده همواره کانون دلدادگان به اهل بیت عصمت و طهارت بوده است.

1402041204

مهندس سجاد عبدی با اشاره به اینکه ساماندهی محوطه امامزاده اسماعیل شناط یکی از مطالبات مردم شهرستان است، ادامه داد: با توجه به وجود این مطالبه و جایگاه والای این امامزاده نزد مردم منطقه ساماندهی محوطه در دستور کار قرار گرفت.

1402041205

وی با بیان اینکه شهرداری ابهر متولی این ساماندهی است، تصریح کرد: مردم ابهر مردمی خیر هستند و همواره در امور خیر پیشگام بوده‌اند که در این ساماندهی نیز نقش پررنگ و مشارکت بالایی دارند.

1402041203

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر با تاکید بر اینکه تاکنون ابهر محلی برای تجمع و برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی نداشت، اضافه کرد: با ساماندهی محوطه امامزاده شناط این مکان به محلی برای تجمع مردم در مناسبت‌های ملی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی تبدیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *